berkan 4 Postad 10 Mars , 2008 Jag undrar om någon har monterat en Landstignings/badstege i fören på en sundancer med inbyggd peke/pulpit med ankare! Och isåfall hur och finns det att köpa färdigt? Har själv funderingar på en kassettstege ifrån Erlandssons/seasea men då måste jag nog ta bort ankaret! Dela gärna med er om ni har en bra lösning! Senast ändrad av berkan | 10 mars 2008 | 11:38 Senast ändrad av berkan | 10 mars 2008 | 11:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badcam70 0 Postad 17 Mars , 2008 Står oxå inför samma dilemma,har inte sett några färdiga historier i handeln. Väljer oxå mellan kassetstege som dig eller så svetsar jag ihop nått själv med migen. Samtidigt ska det ju se någorlunda bra ut så det blir nog kasettstege. mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slurpen 0 Postad 17 Mars , 2008 Jajjamensan.Har precis varit nere i snöstormen och provmonterat.Kommer bli kanon.(träpeke med kassettstege)Passar även på att öppnaupp pullpiten på min 268:a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 17 Mars , 2008 Hej! Har ingen S** R** men dock en Bayliner där jag löst samma typ av problem på detta vis. Kanske kan vara nåt. Fler bilder på nedansående länk. http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album398?page=1 Mvh /Persk Senast ändrad av Persk | 17 mars 2008 | 16:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 21 Mars , 2008 Jag har hittat min lösning med en badstege! Det blev en teleskopstege från Jula,och förlängning av mina rostfria järn på ovansidan av peke! Då kan jag ha den ihopfälld på peken och utfälld framför och fortfarande ha kvar ankaret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 24 Mars , 2008 Hej Låter som en bra lösning, något/några foton kanske ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 25 Mars , 2008 Tyvärr inte än! Men innan sjösättning ska den sitta där så kanske det blir någon bild oxå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 25 Mars , 2008 Ok Skulle vara skoj att se hur det blir sen då jag också funderar på att skaffa någon liknande lösning till min 270 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 17 April , 2008 Okej här kommer fortsättningen innan montage! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 20 April , 2008 Snyggt jobb ! Det var faktiskt en riktigt bra lösning om stegen hamnar rätt, kanske lånar din ide' där till min båt med om det är ok , de där stegarna finns ju för 500:- . Vore kul att se en bild på stegen monterad på båten i utfällt läge med om du tar någon vartefter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 21 April , 2008 Självklart,här kommer den! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 23 April , 2008 Det där blev ju sk**bra ! Kommer definitivt kolla över den varianten på min båt med ! Blir det inte en del belastning/nötning mot avbärarlisten dock när man kliver i den ? Kanske går att lägga något emellan/sätta fast något mjukt på stegens rör just där isf. Bra båtval förresten och tack för bilder o info ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 23 April , 2008 Vi utan ''anknäbben'' kan montera en stege på detta vis ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 23 April , 2008 Schysst lösning med o likadan stege ser det ut som. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 23 April , 2008 en till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser