Gå till innehåll
torsdag 26 september 2024
rikardskilso

Få skilsöägare!

Rekommendera Poster

Vår marshar ca 15-16 knop vid 3100 rpm med 4pers ombord (fulla bränsletankar o full vattentank) max ca 18 knop vid 3500rpm. Med 2 personer ombord toppar båten 20.5knop vid 3600rpm. Min motor är orginal med orginalturbo. Jag tror mina bränsletankar är orginal. Dock har min båt gått i sötvatten sedan ny. Jag kan inte se någon erg eller något läckage. Någon på detta forum som vet förbrukning vid 7 knop respektive marschfart ?

Ok stämmer rätt bra med min då, upp till 3000 rpm.

Min har gått i sötvatten fram till för fem år sedan. Dock är inte oxiden utanpå tankarna utan inne i dom.

Upptäckte det först på färskvattnet då det proppa igen i utkastarna. Sedan att bränslefiltert satte igen sig.

 

Men som sagt inget ont utan det har nått gott med sig då jag fick mer färskvatten nu :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vår marshar ca 15-16 knop vid 3100 rpm med 4pers ombord (fulla bränsletankar o full vattentank) max ca 18 knop vid 3500rpm. Med 2 personer ombord toppar båten 20.5knop vid 3600rpm. Min motor är orginal med orginalturbo. Jag tror mina bränsletankar är orginal. Dock har min båt gått i sötvatten sedan ny. Jag kan inte se någon erg eller något läckage. Någon på detta forum som vet förbrukning vid 7 knop respektive marschfart ?

Glömde ang bränsleförbrukningen.

7 knop är jag osäker på, brukar ligga på runt 9 knop då den går lite rakare då. Då ligger den 1L/M, vilket jag tycker är helt ok. Var lite det som avgjorde att jag tog bort en av tankarna och ersatte med mer färskvatten(går åt mer)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej äntligen i sjön. Har uppgifter på fart och varvtal från när båten var ny. Ska försöka bifoga den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kolla min sjöbod   thomas41 och fotoalbumet skilsö 950 så ser ni info om fart och varvtal som den var från fabrik. Även en nyslipad och lackad inredning, bra mycket bättre än när vi köpte den. Hårt slit men värt det nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...