Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Magne

Hydralstyrning till en 115 HK motor

Rekommendera Poster

Hej,

Är det lämpligt/bra att montera hydralstyrning till 115HK utombordare? Bra att ha antar jag i höga farter, men blir det för fladdrigt när man skall lägga till? (Ryds 568 GTI)

Synpunkter någon?

// magne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad du menar med att det ev. skulle bli fladdrigt när man lägger till. Jag har i alla fall Baystar hydraualstyrning till en Suzuki DF 115 hk och det funkar klockrent. Tror marinorna rekommenderar hydraualstryrning från ca. 100 hk för att det inte ska bli trögstyrt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tvärtom det är bara fördelar med hydralstyrning inga glapp o släpper du ratten så styr den inte iväg åt nått håll skulle inte vilja ha en båt utan sån styrning nu när jag testat i 2 år

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med tidigare inlägg. Hydralstyrning är toppen. Men det gäller att sätta dit en av bra kvalitet dvs pumpen skall ha tillräckligt antal kolvar. mvh/Nitro
Ps, se ändå till att ha en allternativ styrmetod. Detta ifall ex du får ett slangbrott. Vi råkade ut för detta under en fiskeresa till Norge och det var lite jobbit att styra med motorn.... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för synpunkterna! Är det någon som kan rekomendera ett bra märke och modell?

// Magne\Smile\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag kör med Sea star till min 115 Optimax.

Fungerar kanon och är rejäla grejor..mycket nöjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Det var precis en Optimax 115 jag tänkte ha den till. Vad går en sådan loss på?

/magne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Min monterades vid köp så jag vet inte vad en ``lös`` kostar komplett med slangar och olja med mera någonstans mellan sex till åtta tusen skulle jag gissa.

Tror att bl.a Hjertmans säljer Baystar och Seastar. Tror att generalagenten heter Comstedt AB någonting.

Och du... tveka inte att sätta på en hydraulstyrning en av få investeringar som är RIKTIG BRA till en båt med så pass motor som 115 HK. Sedan kommer du aldrig mer köpa en båt utan!!

Du kommer att bli kung i hamnen och vid bryggan då du med endast pekfingret rattar runt din båt\Wink\

Jag är nästan säker på att seastar passar i motorbrunnen til 568:an. Har haft en 568 dock utan hydraulstyrning.

Senast ändrad av bellaragazza | 09 mars 2008 | 20:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för råden skall låta montera vi leverans ! Tack för råden !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...