SagaTour27 0 Postad 8 Mars , 2008 Snön lyser vit på taken, än är inte kaptenen vaken! Men den som ska vårrusta är det. Dela med dig av tips vid vårrustningnen vet ja. Mild vinter resulterar till att våren kommer tidigare.. Vad ska man ge sig in på? stor fråga. Själv med lite hjälp, epoxer behandlade båten förra året samt ny båttenfärg resultatet blev strålande. Efterssom man la ner lite extra tid vid upptagningen så är arbetet på botten minimalt i år. Däremot funderar jag på att måla om rufftaket och styrhytten, tar gärna emot tips. Senast ändrad av SagaTour27 | 08 mars 2008 | 18:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 10 Mars , 2008 Tjena! Känner igen din båt, låg du guppandes och luftade dieselprylarna på motorn utanför ÖviksMarina sommaren -06 ?? Om det stämmer så var det jag som stannade till med den gula snipan och undrade om ni behövde hjälp. Annars så har jag väl sett er i nån annan vik. Har ansökt om medlemskap i klubben,vi får väl se om det går att få nån fart på den. Det kryllar inte direkt av MG medlemmar här omkring direkt.. Tyckte att det stod Bölen Sidensjö i din sjöbod, vart brukar ni då knyta fast båten?? Själv så ligger vi ute i Bonäset ungefär 1 km från ytterdörren,skönt att kunna ta en prom. till å från båten. I övrigt så letar jag en lugn, skön och fin vik med kvällssol som inte så många hittar till... Har du några tips på den fronten??Tyckte förra sommaren att det alltid var många båtar vars än man kom...Bytte båt i höstas så till sommaren så ska sökområdet utvidgas... Nån direkt vårustning har jag inte kommit igång med ännu för jag har båten utomhus under täckning men jag var ner härom helgen och bytte glödstift på motorn och måttade lite för några ny prylar. Hejsvejs/ andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swede21 0 Postad 10 Mars , 2008 Här har ni en till MG-medlem här omkring! Visste för övrigt inte att det fanns en höga kusten klubb. Hejsvejs på er själva! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SagaTour27 0 Postad 13 Mars , 2008 Jo det stämmer Andreas.. Efter nyinstalationen på båtenmotorn glömde Öviksmarina att dra retur slangen för brännslet tillbaka i tanken. Var ju en annan båt vi vinkade åt men som glatt vinkade och bara seglade vidare.. Men nu går hon som en klocka, var till vasa i finland en sväng på sen sommaren, tror det var året bästa båtväder då vindstilla hela vägen över. Jo jag håller med dig, det vore roligt om man fick till en samlad klubb och se hur många vi är som seglar i högakusten. Båten KUL ligger förtöjd i Näske sommar tid, annars står hon i garage. Hmm en lugn vik.. Men åkte till Härnösand en helg, gick in i berghamn då, mycket enkelt idylliskt fiskeläger med färskvatten & vc. Ville man ha köpa fiske så betalade du i en låda hos fiskarna och hämtade själv, mycket enkelt och bra brygga.. Är du sugen på några längre turer eller?? Var på båtmässan förra veckan, inte lite folk som går på den, fick stå i kö 10 min för att köpa parkeringsbiljett helt sjukt!!. Men det glömde man snabbt, finns ohyggligt fina båtar. Mvh Micke Senast ändrad av SagaTour27 | 13 mars 2008 | 20:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 19 Mars , 2008 Den första båten (en Albin 23) som glatt bara vinkade och åkte vidare var i sällskap med mig och vi hade gjort upp att jag skulle stanna till då dom försökte somna ner lillan... Vad satte ni in för motor i snipan då??(och vad kostade det?) mvh/ andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SagaTour27 0 Postad 20 Mars , 2008 Jaha där ser man, tyckte det var konstigt att någon bara åker förbi när man verkligen nöd vinkar.. Bytte till en marin vetus motor 65 hp, mycket bra motor. Motorn fick jag köpa för 90000 sen kom instalationen på det. typ 30000. Mycket pengar! Men känns mycket säkrare om man åker på några längre sträckor när man kan lita på sin motor.. Funderar du på byte?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 20 Mars , 2008 Njaee inte direkt aktuellt med ett byte nu iallafall. Men man måste nog vara mentalt förberedd på att dagen när det är dags närmar sig.. Åker med en orginalmonterad MD21 som börjar bli 28år.. Ifs. väl underhållen och påkostad genom åren men jag kommer nog att undvika att lägga ut några stora pengar på att hålla den igång.. Riktigt härligt väder idag!! Tror att jag ska ta mig en promenad ner till båten och titta till den lite.. Hare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SagaTour27 0 Postad 20 Mars , 2008 Jo det har varit ett riktigt trevligt väder i dag. Funderar på nya dynor i båten, den brandgula 70 tals färgen är förvisso på väg tillbaka men stoppningen kunde varit bättre.. Du har inga förlag på någon som syr?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser