Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
ubbechampions

någon som vet???

Rekommendera Poster

heeej..... alla!!!!!

-Hade eventuellt tänkt åka med ett sälllskap till Götakanal i sommar!

och vi satt och diskuterade  massa saker........inför den resan. 
Vi undrar hur långt de är Sthlm-Götakanal??? Någon som vet?? 

tack på förhand!!\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

-De var inte Landsträckan jag ville veta!!
-Utan sjösträckan!!!
\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stockholm - Mem är ca 120 distans. Ca tre dagar i lugnt tempo med en MB. Mats

Senast ändrad av Edestig | 08 mars 2008 | 14:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir lika förvånad varje gång jag ser en fråga om hur långt det är från A till B. Varför inte titta i en karta?
Om man har sjökort och en passare är det enklast att ställa in passaren  med t.ex. en distans mellan spetsarna och stega sträckan i kartan. Har man ingen passare så tar man en tändsticksask och mäter med kortsidan som är ungefär en distans i ett 50.000-dels kort.
Har man inget sjökort så kan man ta den karta man råkar ha och lägga ut en sytråd utmed den tänkta sträckan, mäta sytråden med en tumstock och multiplicera med skalan. Det brukar jag använda för att i efterhand mäta upp sträckor i skogen och på fjället. Det blir väl inte så exakt, men lägger man på 10% så duger det för mig.
Till sjöss spelar nog det lilla felet ingen roll, vädret betyder mer för hur lång tid det tar i verkligheten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...