bellaragazza 0 Postad 7 Mars , 2008 Hej Det verkar som om de som lägger in en annons på blocket även ..trådar.. här på MG. Tråkigt tycker jag för de blir lite av ..spam.. eftersom dom lägger in på ALLA trådar. Detta skall vara ett forum för frågvisa inte för folk som inte får någon respons på annonser. Ett värdigt forum har moderatorer som är väldigt aktiva (kan bara jämföra med ex sony playstaion 3 forum ((PS3))... riktigt alerta och ett jvl-igt bra forum) Jag menar ett drev och en Solö, ligger överallt här på MG En bra pryl säljer sig själv!! MG MODERATOR/ADMIN SHAPE UP!!!!!!!!!!!!!! Senast ändrad av bellaragazza | 07 mars 2008 | 23:05 Senast ändrad av bellaragazza | 07 mars 2008 | 23:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 7 Mars , 2008 Du får väl rapportera inlägget om du anser att det är en annons... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 7 Mars , 2008 Hej Blev nästan rädd när en hedersmedlem tyckte det var okej..... Men sen läste jag lite övriga inlägg av Peter_understreck_K och fann att.................. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 7 Mars , 2008 ?!! Tycker inget är OK, men som sagt - om du tycker inlägget är en annons och därmed bryter mot forumreglerna är det väl bara att rapportera det? Att starta en tråd där man gnäller på modereringen tjänar inget till - moderatorerna gör så gott de kan och behöver den hjälpen de kan få genom att man rapporterar inlägg man anser olämpliga, vilket du ju uppenbarligen gör. ...finner jag... Som sagt, ta en drink och slappna av lite! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 7 Mars , 2008 Inte för att det har varit så många sådana trådar så jag har börjat störa mig på dem, men kan ändå hålla med om att det är tämligen onödigt att posta en massa trådar om diverse annonser. Finns ju en annonsdel som är till för just annonsering. Forumet är ju avsett för diskussioner om och omkring båtar. Kan nog hålla med bellaragazza om att det är rätt så likvärdigt med spam. Sen kan ma ju givetvis hitta en skoj eller udda annons som på ett eller annat sätt kan ge upphov till diskussion, men det är en annan grej. Finns ju dock en rapporteringsfunktion man kan använda på trådar man tycker känns tveksamsamma istället för att dra igång en tråd om varje sak (vilket ofta sker här). Förhoppningsvis på gömmer sig någon bakom rapporteringskanppen och kan göra en bedömning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 8 Mars , 2008 Om du syftar på miickes tråd SÄLJA BÅT så förstår jag inte vad du stör dig på... Han ställde en fråga vilket jag inte tycker bör förknippas med en annons, eller? Visst några annonser har det dykt upp men ingenting som stört mig allt för mycket. Som sagt så finns det möjlighet att själv rapportera inlägg vilket bör göras om man tycker att trådens inehåll är olämpligt och/eller bryter mot forumets regler. Att ta andra forum (bör kanski inte nämna några namn då det bryter mot reglerna http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />) med mycket mer aktiva moderatorer som exempel är kanske inte nödvändigt. De forumen brukar ha en mkt lägre medelålder, samt med helt andra intresse. MG har däremot en mognare attityd i forumet vilket sköter mycket av sig självt... Visst skulle det vara trevligt med aktiva moderatorer här med, men som sagt är inte det av samma tyngd här som på många av de forumen du syftar på.//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser