Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
_jonte_

Fiske och familjebåt?

Rekommendera Poster

Hej!

Vi är i färd med att skaffa oss vår första riktiga båt och skulle behöva lite hjälp.

Jag fiskar mycket och vill gärna att båten är smidig och lätt att fiska från. Sen ska den klara en helgutflykt med familjen 2vuxna och två barn, gärna utrustad med spritkök.

Jag har kikat på diverse wa-modeller bl a. örnvik 540 cruiser men den kanske är lite för liten med ont om sovplatser? sen har jag kikat på Flipper 620 som förmodligen klarar familjeutflykten men kommer till korta vad gäller fisket?

Några andra bra förslag?

/ Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoringen

en nimo 22 kanske. jag själv har en nimo 22 för fiske och fam funkar jätte bra. fast en inred båt kräver ju att man är försiktig med fisket för det blir ju lätt blodspill med fisket

MVH Lax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla på Uttern 6000 och 7000, tror det passar er bra !.

Mvh. Inge A

post-15969-1394235370,6101_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bild till på Uttern 7000 som visar att det går att kombinera fiske o familjebåt, efter rensning är det bara att starta spolpumpen och tvätta rent !!.

Mvh. Inge A

post-15969-1394235370,6462_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såsom med bil- modeller/märken finns det en uppsjö med olika båtmodeller och märken. Så ifall mitt förslag är bra eller dåligt är upp till dig att bestämma. Vi/jag har haft en Uttern 6000, vilken kärleksfullt kaladesl skjulet. Hon var inte vacker men otroligt praktisk för båtliv och fiske. Men lite för liten ifall man var fler än 2 övernattande personer. Varför jag varmt rekommenderar storasystern Uttern 7000 (liksom redan Ingen gjort). Det är inte lätt att få tag i dom men jag tror det är värt mödan att vänta på att någon vill byta/sälja. Hittar du/ni någon med nyare motor så är det bara att slå till. lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte en bayliner Trophy. den uppfyller samtliga dina krav och du får också separata sovplatser för vuxna/barn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för alla svar!

Uttern 7000 är helt klart intressant! Bayliner Trophy, du menar en sån här: http://www.blocket.se/vi/13650880.htm?ca=11_s ?

Också intressant.

Båtarna verkar väldigt lika funktionsmässigt, förvandlar man matplatsen till säng i båda båtarna?

Båttypen skulle passa oss bra (som påpekat). Fler tips samma modell av båt/storlek/pris?

/ Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoringen

med den motor som sitter i den bayliner så kommer det nog att gå tungt i sjön . kommpisen har en sån med V8 och 250 hk och det slurpar bra med soppa ändå

MVH lax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min drömbåt är en Uttern 6200 cc .. ligger en ute på Blocket som säljes utan motor.. Jag tror du kan få den jättebilligt.. köper du sedan en 115 hk ny fyrtaktare har du en mycket fin familjefiskebåt för under 230` :-.. som dessutom klara höstfisket.. snygg och bra e den dessutom..

Lycka till..

// P..

post-28196-1394235371,1276_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

örnvik har en 670 weekend som passar alldeles utmärkt både toa o kök i den samt 4 bäddar har själv kört 1600 sjömil med min i somras oftst fiskandes med 2 ungar o sambo. fungerar alldeles utmärkt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som ägare av en Uttern 6000 måste jag självklart rekommendera en sådan. Visserligen lite trångt att sova fyra stycken i den men det går! Dessutom fler tillverkade än Uttern 7000 varför det är lättare att få tag på en begagnad. Annars rekommenderas starkt en 7000. Och snacket om att de skulle vara fula är bara nys. Absolut det vackraste man kan åka omkring i! (och jag är inte ett dugg jävig i den frågan...)\Wink\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...