Utbult 0 Postad 5 Mars , 2008 Hej! Jag är på jakt efter en oljebytare som passa till B20. Biltema har en som går på 12 volt. Passar den? Förslag på andra oljebytare mottages tacksamt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 5 Mars , 2008 Har du inte tillgång till ström kan du ju köra med Biltemas manuella handpump... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 5 Mars , 2008 Ok, tack! Vilken diameter skall det vara på slangen man trycker ner i motorn? Mätte själva oljestickans bredd och den var någonstans mellan 5-6 mm. Vet inte om det skall vara motsvarande diameter på slangen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 5 Mars , 2008 Jag håller helt med om att oljebytaren som finns avbildad går att använda. Men det brukar bli lite söligt med den. Varför jag föreslår en så kallad sugpump. Denna kan du använda till i princip alla vätskor (för utom bensin). Förutom oljan brukar, i alla fall jag, använda den till att suga upp föroreningarna i dieseltankar, sjövatten som kommit fel osv. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 5 Mars , 2008 Den där elpumpen är inge vidare,håller max en-två gånger. Vi använde en på två båtar hösten -06 och i höstas funkade den inte alls. Se den som en engångspump. Köp istället deras Sugpump art.nr 36-190 lite dyrare, 499kr men lätt värd pengarna då den funkar mycket bra.3 olika sugslangar följer även med. Lycka till med oljebytet! /andreas Senast ändrad av guzzlon | 05 mars 2008 | 18:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser