Edestig 1 Postad 4 Mars , 2008 ...... och jag vill ha en ICOM IC-M33 (handburen VHF som flyter) och sen vill jag ha en Aquador 32C (det är en båt som flyter ) så att jag har nån användning av VHF'en ......tar tacksamt emot idéer om hur detta ska gå till ..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 4 Mars , 2008 Tja.. man tar upp den STORA plånboken och slantar upp det som behövs.. Har man ingen stor plånbok (som jag) så får man fortsätta att drömma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 6 Mars , 2008 Tja... spara till en särskild modell är ju lite lurigt då risken är stor att den är gammal när man väl har fått ihop pengarna. Vi köper alltid varsin trisslott dagen innan vi åker till mässan och sedan har vi som tradition att fika och skrapa lotter det första vi gör när vi kommer fram. Hittills bara nitlotter så vinsten finns kvar till dig - KÖP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 6 Mars , 2008 Jag förstår inte problemet !!! Finns det kanske ingen som säljer det du vill ha ? Jag tror att det är bara att handla, upp med lädret o bli nöjd... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
350mag 0 Postad 6 Mars , 2008 Är det inte bättre att båten flyter o VHF:en sjunker,då kan man sitta kvar i båten torr tills hjälpen kommer,istället för att ligga i vattnet med en flytande VHF och ropa på hjälp????????????????????????????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 6 Mars , 2008 ciaraud; jag gillar skarpt idén att köpa en trisslott ... det ska jag tänka på till nästa år .... tack för det, och så har vi ju något att göra till kaffet!! 350mag; jovisst du har helt rätt! Jag försökte bara vara lite rolig men mitt första inlägg ... typ ... men en handburen ICOM blir det i alla fall!! och kan den flyta så gör inte det någonting ... dessutom är jag så nöjd med Ladywood, såhär efteråt förstår jag inte varför jag alltid blir så sugen på en AQ32C varje år jag är på mässan, men nu har det gått över, ser bara fram mot sjösättning och sommaren ...... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 7 Mars , 2008 Låter som en förbannat grymm tradition, det skall jag ta efter http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ /> Och angående VHFen så är det ju bättre med en fast monterad, dels tappar man inte bort skiten och så har den en bättre anten vilken även kan monteras högt för bäst räckvidd!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser