Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Tropic_7800

Värde på en AQAD31 med 290DP???

Rekommendera Poster

Den har ju inte gått så många timmar för att vare en -89 så jag skulle tippa runt 30-40tkr självklart beroende på skicket.

//Johannes

Senast ändrad av TenZer | 04 mars 2008 | 16:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorn är värd det som en köpare är beredd att betala för denna. Våra fria marknadskrafter håller förhoppningsvis nere priserna på sådana nivårer som är realistiska.

Ifall jag skulle vara spekulant på en AQAD 31 skulle jag vilja veta/se dokumentationen från renoveringarna. Gärna också delarna som är utbytta. Vidare skulle jag givetvis starta motorn och därefter ta kompprov. Därefter skulle jag göra en överslagsräkning om vad jag ansåg en komplett motor vara värd. 85 000 är mycket pengar men räknar man efter vad drev, powertrimcylindrar - pumpar,  turbo (för den är väl bytt) avgasrör osv kostar blir även det mycket pengar. lycka till med motordrömmarna/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Köpte en 31p(150hk) med 290dp. motorn var från 96 och drevet var nyare(oo) ch jag gav 85tkr..

Ångrar inte den affären! Fich en båt som pinnar på runt 33 som max och 26-27 mars, och det roligaste med allt är den låga förbrukningen!! och inte att förglömma tillförlitlighetn!!

Senast ändrad av Base | 04 mars 2008 | 22:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Turbon är inte bytt för jag vet inte om det gör någon större.

Frågat här på forumet men inte fått något svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lossa luftrenaren och känn på turbon ifall den glappar i lagren. En trubo som suttit i sedan 1989 lär vara slut. Varför i alla fall jag skulle bytt den. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...