Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
sunbird198

OMC block sönderfruset hur göra?

Rekommendera Poster

till min besvikelse har min omc cobra 4.3L frusit sönder :-(

någon som har någon bra idee?

billigaste är väl att köpa nytt block och flytta över allt? vart hittar man ett sådant?

skriv gärna vad nu hade gjort

Mvh Emil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byt block, du vet inte var alla skador finns, kolla på blocket, brukar finnas massor med V6 4,3L, volvo, mercruiser, omc alla är samma motor med lite olika runt i kring bara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jasså men passar limpor osv mm från min omc på tex en vortec snurra? min tanke är väl i så fall att köpa en bil motor från skroten och ta det blocket och sedan flytta över allt

toppar mm skulle det fungera?

Mvh Emil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp det skall det göra, en liten brasklapp, det finns varianter som har olika antal bultar i limpan, men jag tror att det passar i alla fall. bara att ta bort en pinnbult i så fall, bultmönstret är troligen samma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ELler varför inte köpa en färdig longblock motor med toppar? Kostar inte så mycket på andra sidan pölen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

longblock? vart hittar man färdiga motorer till bra priser som passar bolt on i min båt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okey det blir nog att köpa v6an från skroten iaf kosta på lite nya lager och sen flytta över vev kolvar ja allt från OMCn till GM/Vortec snurran  eller räcker det med bara topparna?

tackar för all snabb hjälp jag har som sagt bara skruvat bilmotor innan men jag ska nog klara av detta oxå :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haloj

ingen som vet eller har gjort detta själv? har hittat en bilmotor för 5000:- som jag tänkt

köpa och sedan flytta över marintopparna från min OMC på så sätt skulle jag bara behöva köpa nya packningar juhe?

det skulle kännas surt att köpa motorn om inget passar!

tacksam för snabba svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...