Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Utbult

Skall du montera av ditt 100-drev? Kolla här!

Rekommendera Poster

Då jag själv tidigare sökte information om hur man monterar av sitt 100-drev har jag lagt upp en liten beskrivning med bilder hur man gör för att montera av sitt 100-drev från båten. Jag har själv tidigare fått hjälp med detta via maringuiden. Gå gärna in och se om du kan få hjälp av min beskrivning. På köpet får man även lite bilder på oljebyte m.m. (inte helt färdigt ännu).

http://safircabin.se/100_drev.php

(Mozilla Firefox- och Operaanvändare håll ut! En uppdaterad sida som fungerar bättre är på gång! \Wink\)

Senast ändrad av Utbult | 03 mars 2008 | 22:21

Senast ändrad av Utbult | 03 mars 2008 | 22:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra beskrivning.

På en bil vet jag hur man märker av taskiga drivknutar men hur vet man att drivknutarna är ok (eller taskiga) i ett inombordsdrev?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Antagligen hörs det missljud från drevet när man svänger vid framfart. Jag har aldrig råkat ut för havererade drivknutar på båten så jag vet inte helt säkert. Man kan säkert känna om dom glappar i bussningarna också när man monterat av drevet. Det finns säkert många som har erfarenhet av dåliga drivknutar som kan svara bättre. Själv har jag bara haft båt med drev i 3 1/2 år. Har funkat bra än så länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...