christopheri 9 Postad 3 Mars , 2008 Jag har fått mögel fläckar på mina dynor tex stolarna där man kör. konstskinn.Jag har testat, mögeltvätt, funkade inte, Vim eller viff som det heter nu. funkade inte heller. Visst det blev lite mindre men man ser fortfarande fläckar. Är det ngn som har ngt medel som dom vet fungerar? Jag har sökt här, men det står mer om torrbollar m.m. Det måste ju finnas ett sätt att ta bort skiten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 3 Mars , 2008 Vanlig hederlig yes eller såpa som d oxå heter funkade fin fint på mögelfläckarna på min båt. Mögeltvätt funkade inte på stolarna och soffan men lite gnuggande med såpsvampen gjorde susen. och sedan lite tork och polish så blev dom som nya. inte illa för över 10år gamla jänkesäten... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 3 Mars , 2008 Jag testade med grön sopa också, men allt försvann inte. Hmm ång tvätten ser grym ut. Kom på en sak till, är dte ngn som vet hur man får bort rost fläck på gelcoat durken ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 3 Mars , 2008 Rostfläckar brukar gå bra med någon produkt med oxalsyra. Sök, så hittar du en hel del (oxalsyra) mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 4 Mars , 2008 Har kört våra fusk-skinndynor med en ångtvätt som man även kan köra tvätt/skurmedel i. Blir näst intill kemiskt rent. Mkt effektivt på dynor osv men får inte ha för hög värme, då kan man få problem med att skinnet torkar och drar ihop sig alt börjar torrspricka. På vanliga tygdynor så är den ruggigt effektiv, ja finns knappt några ytor som inte blir rena alls. perfekt på den skrovliga strukturytan på plasten med såsom badbryggan, skarndäck osv osv. En allroundmaskin som varmt kan rekommenderas i kriget om den rena båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 2 April , 2008 Testade med ångtvätten och tycker att det fungerade så där. Eller ja inte alls. Det funkade om jag gnuggade som fan med den grova borsten, men det kändes nästan som att jag slipa av det översta lagret. kändes inte alls bra. har ni några knep hur ni gör ?? Eller kan jag slänga den i havet ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 2 April , 2008 Tja Jag fick tips om detta allrengörinsmedel för nåt år sedan, funkar bra: http://www.universalbolaget.se/universal/universal.htm Det slipar underlaget lite, samt är skonsamt i övrigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 2 April , 2008 Tjena, Köp vanligt plastmöbel tvätt. Outstanding på mina säten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 2 April , 2008 Aha, kanon. här skall köpas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 9 April , 2008 Jag fick bort det Klorin/vatten va det enda som bet på fläckarna. Tvättade även durken med det. det blev riktigt rent. Ångtvätten ligger i sopptunnan. tur att den inte va så dyr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser