Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
skruddel

göta kanal stockholm tur och retur sjökort

Rekommendera Poster

Är det någon som har gjort denna seglats ganska nyligen? Jag undrar vilka sjökort jag behöver  för att ta mig från stockholm genom hela göta kanal och runda sverige och åka längs med kusten upp till stockholm igen. Någon som vet hur lång tid detta skulle ta om man inte seglar/åker non stopp. Meningen är ju att njuta och hinna uppleva något längs med kanalen/kusten. \Cool\ Skruddel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hejsan vi köpte våran winga 25 i oxelesund och körde sedan ner den till Bestorp som ligger nedaför Linköping så vi åkte Göta kanal och sedan kinda kanal tills vi kom hem till Bestorp det var en himmla fin resa Men avakta med sjökorten tills du löser kanalbilljetten så får du rabatt det fick vi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pratade med folk från Göta Kanalbolaget (eller vad det heter) på mässan. De säljer komplett uppsättning sjökort i Mem. Dessa är tillverkade av NV verlag och inehåller sjökort (både papper och bsb om jag förstod rätt) och Pilot för hela vägen till Göteborg. Alltså även sjöarna, Trollhätte kanal och älven

Pris var någonstans mellan 3 och 400:- kommer inte xakt ihåg. Kan även beställas via kanalbolagets hemsida, via nvverlag.de eller köpas på Nautiska magasinet i Sthlm.

En tur som den du beskriver gjordes av en bekant i en Vega på 6 veckor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...