stenhaga 0 Postad 3 Mars , 2008 Hej Har en mercruser 3,7 4 cyl 165 hp från 1989 som är lite trött. Är det någon som vet om denna motor går att pigga upp för en billig peng typ förgasarbyte? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 3 Mars , 2008 Du kan ju börja med att kolla kompet i cylindrarna.Lycka till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 3 Mars , 2008 Mercruiser 3,7L finns i två varianter, den du har 165hk och en 180hk som jag hade, jag tror att enda skillnaden är förgasaren, på min 180hk satt en 4 portsförgasare och jag misstänker starkt att du har en 2 portare. Min satt monterad i en Vinga Cabin från 1972 med klinkbyggt skrov som vägde ca:2ton och den gjorde 37knop med min 3,7L 180hk /alpha one med 14 1/4 x 21 propeller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Batlos 0 Postad 3 Mars , 2008 Det där var väl knopar från tryckloggen va? Skulle snarare tippa på 25 riktiga knop.http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 4 Mars , 2008 sorry Raymarine GPS knop serdu, så din gissning var i underkant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 4 Mars , 2008 Verkar vara helt otroligt att få upp en 2ton tung båt i 37 knop med endast 180 kusar. fast Wingans skrov kanske är platt i aktern, då skulle det vara möjligt. Min Coronet väger strax över 2 ton och har 170 hk v6:a och den gör faan i mig inga 37 knop ligger runt 27-28 kn men den har 24° V botten och det blir tungdrivet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 Mars , 2008 Eftersom det ser ut som denna tråden gått över till att gälla Winga Cabins hastighetsresurser. Kan jag bara säga att min med en hottad B20 och insprut lätt gjorde 30 knop. Varför jag inte alls är förvånad över fartresurserna. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser