Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
stenhaga

Mercruser 3,7 trimm

Rekommendera Poster

Hej

Har en mercruser 3,7 4 cyl 165 hp från 1989 som är lite trött.

Är det någon som vet om denna motor går att pigga upp för en billig peng typ förgasarbyte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att kolla kompet i cylindrarna.
Lycka till!
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mercruiser 3,7L finns i två varianter, den du har 165hk och en 180hk som jag hade, jag tror att enda skillnaden är förgasaren, på min 180hk satt en 4 portsförgasare och jag misstänker starkt att du har en 2 portare.

Min satt monterad i en Vinga Cabin från 1972 med klinkbyggt skrov som vägde ca:2ton och den gjorde 37knop med min 3,7L 180hk /alpha one med 14 1/4 x 21 propeller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där var väl knopar från tryckloggen va? Skulle snarare tippa på 25 riktiga knop.\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sorry Raymarine GPS knop serdu, så din gissning var i underkant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara helt otroligt att få upp en 2ton tung båt i 37 knop med endast 180 kusar. fast Wingans skrov kanske är platt i aktern, då skulle det vara möjligt.

Min Coronet väger strax över 2 ton och har 170 hk v6:a och den gör faan i mig inga 37 knop ligger runt 27-28 kn men den har 24° V botten och det blir tungdrivet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom det ser ut som denna tråden gått över till att gälla Winga Cabins hastighetsresurser. Kan jag bara säga att min med en hottad B20 och insprut lätt gjorde 30 knop. Varför jag inte alls är förvånad över fartresurserna. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...