PeoK 0 Postad 3 Mars , 2008 hej. Jag har en ryds 465 lite äldre från 90-talet tror jag med 15hk. Jag ska ha den i östersjön. Jag har funderat om det kanske skulle vara bra att ha ett par åror till båten. I fall motorn skulle havirerar. Båten är 1,75 bred. Det finns 4 st år fästen. Hur långa åror behöver jag egentligen. Är det mellan år fästena som jag ska mäta bredden Vad jag har förståt ska jag har 12fots åror. Enda stället som det finns att köpa så långa är på seasea. Är det någon som vet annat ställe? Någon som vill sälja kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjtsu15 1 Postad 3 Mars , 2008 Klart du skall ha åror. Hellre lite för korta än inga alls. Båten är inte den mest lätt rodda men inte den tyngsta heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasj 0 Postad 7 Mars , 2009 Hej, Har en likadan båt med alldeles för korta åror, har också sett att det bara är SeaSea som verkar ha långa. Om du bara ska ha som nödåror så tror jag kortare kan funka. Jag tror att det som annars kan bli problem är att du inte kan lägga årorna i båten längs sidorna på ett bra sätt. Tror mina är 8 fots och de inte optimala men funkar hjälpligt och får plats fint i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 8 Mars , 2009 Biltemas längsta är 270 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bull_ 0 Postad 17 April , 2009 Dom bör vara ca 330cm långa. Kortare åror är bättre än inga alls! Jag köpte ett par från Linder 2008 som var 360 om jag inte missminner mig. Bra pris och frakten ingick. Det jävliga var att dom inte är ihoplimmade ordentligt så den ena åran har delat sig helt. Jag var lite slö att få dom bytta 2008 så får laga dom själv nu istället... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser