Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
Ockelbo

Spricka i aktern....

Rekommendera Poster

Hej.... har en ockelbo B-16 som jag jobbat hårt på..... det enda problemet som kvarstår är en spricka i aktern, precis där motorn sitter... den sitter ungefär i mitten och är på väg nedåt.... finns det något sätt att laga detta på.. Räcker det med att borra ur sprickan o slipa ner, spackla och sen byta plåten som man skruvar motorn på...?? Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter ju som du borde förstärka på något sätt. Behöver säkert inte vara så avancerat, skruva dit nåt som håller ihop plasten. Sen kan du täta igen på bästa sätt. Jag är dock ingen expert så lyssna inte på mig...=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Clase

Det är tyvärr inte ovanligt att det kommer in vatten i akterspegeln så att träförstärkningen ruttnar. Borrra ett hål (helst över vattenlinjen och inifrån och kolla. Som alternativ kan du prova att slå lätt med hammare. Låter det som en trumma bör du fixa detta först. Sprickan är i.s.f. ett följdfel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst per mattson

På min finmar 485 är innerskrov och ytterskrov inte klossan så när man dragit åt motorn har det spruckit i plasten. nu har jag fyllt mellan rummet med plast och nu är allt stummt. innerskrovet är bara 5-6 mm tjokt och sprack medans ytterskrovet är 35 mm tjockt. kan det vara samma fel Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...