Vadensjo 0 Postad 2 Mars , 2008 Jag blir så jävla trött på alla gnällrövar som är här på detta forumet. Är det någon som vill ha hjälp eller undrar över något så är det alltid någon annan som skall klaga att han har stavat fel eller något annat patetiskt. Så min åsikt är kan ni inte svara på vad han/hon har undrat över så skit i att svara så vi andra kan läsa om det vi är intresserade av Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 2 Mars , 2008 Jag håller med dig 100% Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 2 Mars , 2008 Låter inte DU lite gnällig nu !!! Att föregå med gått exempel är nog det bästa sätt att höja kvaliteten , du börjar ! Lycka till . JCC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 2 Mars , 2008 Håller med dig, tråkigt när det blir sån onödig irritation. Om man inte kan hålla sig till ämnet så kan man ju skapa tråd i dösnack Bäst för alla om vi är trevliga och hjälpsamma mot varandra, då blir ju vi alla ut som mest av MG. Ha det gött allesammans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 2 Mars , 2008 Gott stavas med o inte med å, alltså inte gått, annars håller jag med till 100%, lägg av att klaga på andra, lite stavfel har väl knappast med ämnet att göra när man ställer en fråga på forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 2 Mars , 2008 Ja det är juh altid fell at gnäla om stvfell. Men jag kan inte hålla mig från att säga till när nånn gör fel. Men jag ska försöka sluta gnälla hella tiden. Ber så mycket om överssende. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caliber 0 Postad 2 Mars , 2008 Helt rätt Vadensjo, håller med dig fullkomligt! Senast ändrad av Caliber | 02 mars 2008 | 19:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 2 Mars , 2008 Skulle det inte vara ett utropstecken på slutet?http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ /> Allvarligt talat tycker jag inte att det är så många klagomål på rättstavning och språk. Däremot finns det en del ämnen där trådarna ofta spårar ur. Några exempel: Om någon frågar om montering av bogpropeller kommer alltid några inlägg som är till för att visa den egna förträffligheten: BP är till för amatörer och inte riktiga sjömän. 'Lär dig köra båt i stället, grabben....' Om någon frågar var man skall få tag på bra bottenfärg kommer alltid någon miljömoralist att börja tjata om kopparfärgers giftighet och så har den tråden spårat ur. Några ytterligare ämnen med varningsflagg finns säkert, men på det stora hela tycker jag att din kritik är orättvis. Man kanske skall vara lite försiktig med att använda ordet 'gnällröv' när man själv är ute i gnällärenden. Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 2 Mars , 2008 ...hahahah.. så kan det gå , ska vi säga att det vare en test för och kontrollera att alla va med ?!?!?! Eller bara upptäcka vem som var mest på alerten . hahaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 2 Mars , 2008 De största gnällrövarna på det här forumet är väl de som gnäller över hur andra beter sig, likt trådstartaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Richard_Scarry 0 Postad 5 Mars , 2008 och den röven behövde försvara sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 5 Mars , 2008 Hur lyder frågeställningen i denna tråd? Det känns som att det handlar om mest gnäll Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 November , 2009 Ja, det gäller att ha huvudet på skaft...hahahaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 6 November , 2009 jag har mitt under armen det funkar (ibland). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
varaderon 0 Postad 6 November , 2009 Det har funnits liknande trådar tidigare angående bemötande och fördömmande attityder och i dom flesta fall så har trådskaparen klassats som gnällspik. När nu vissa inte anser att problemet finns, varför dyker då ämnet upp med jämna mellanrum? Hade jag fått bemötandet som tidigare exempel att lär dig köra båt ute i verkliga livet hade jag starkt ifrågasatt den personens mentala status. Tack för ordet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 7 November , 2009 var det inte bättre förr? Innan MG såldes,då var det ju alltid någon moderator som höll uppe kvaliten i trådarna.....tycker jag iallafall. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 November , 2009 Helt klart bättre förr, långt före MG fanns då slapp man alla gnällig kärringar. Eller ännu bättre före Internets tid. Mycket lugnare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 7 November , 2009 japp,innan internet...då faxade man till varann istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 7 November , 2009 Jag börjar också (redan) tröttna på att alla trådar vattnas ur ju längre tråden blir. Jag tycker vi kan komma överrens om att man inte vänder sig till Maringuiden om man vill ha hjälp med stavning eller om man har problem med särskrivning. Använd forumet till det som forumet syftar till, nämligen ge råd om båtägande, istället för att trycka ner de som är aktiva här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasker 76 Postad 7 November , 2009 Kan inte alla aktiva medlemmar samlas och ha ett gruppslagsmål. Nu när det är höst och tråkigt sen kan vi vara snälla mot varann hela vintern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 7 November , 2009 Tycker nog att det skall finnas utrymme för Övrigt Snack och t.o.m. Dösnack och det gör det ju också. Den här tråden har tyvärr, lite felaktigt, hamnat under Motorbåtssnack. Sådant händer ibland, men det går ju alltid att låta bli att läsa och delta. Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 7 November , 2009 Problemet är att seriösa trådar vattnas ur, i tex motorbåtssnack eller mekforum. Om ni vill diskutera särskrivning eller stavningsproblematik i dösnack så är det helt OK. Men att ge sig på en frågeställare/medlem och kritisera stavningen i de mer seriösa avdelningarna tar fokus från frågorna/svaren. Håll er till dösnack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 November , 2009 Det kanske fanns en anledning till att jag väckte liv i denna tråd...du har själv poängen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 7 November , 2009 Fan va du gnäller......... oops! det gör visst jag också nu sorry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 8 November , 2009 Kan man inte bara skita i alla nötter som skall provocera, gnälla eller drömmer om att dom oxå har båt å tror att dom är något.. Man kan snabbt se att det är folk som har ett otroligt torftligt liv, förmodligen inget liv alls.. Det enklaste i min mening är att skita i dom.. Ignorera.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joche 0 Postad 8 November , 2009 Tycker det är en bra blandning på Maringuidens forum. Tycker inte det är så många som gnäller speciellt mycket. Tycker däremot en del inlägg är rätt så roliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 November , 2009 Håller med föregående talare. Det är en bra blandning och ofta får man sig ett gott skratt. Ta tex. Somena och Styrbjörns inlägg. inte mycket seriöst där men ganska rolig läsning. och sen är det ju upp till var och en att sålla vad som är matnyttigt och inte. Så är det ju i verkliga livet med. allt man läser i tidningar och allt folk säger stämmer inte alltid. Jag tycker MG är kanon nu i höstmörkret. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 9 November , 2009 Håller med föregående talare. MG är ett suveränt forum. Kunskapen härinne är enorm. Stavfel mm mm finns lika här som på andra ställen men Who cares. Det enda jag tycker är jobbigt är när folk blir oense och kallar andra vid fula namn samt när man går in i en tråd endast för att jävlas med folk. Så nu fick även jag göra min röst hörd. Keep up the good spirit boatfriends. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser