Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Seglingstjej

Båtplats till segelbåt i Sthlms skärgård

Rekommendera Poster

Hej alla båtmänniskor!

Efter många år av fundering har jag äntligen bestämt mig för att köpa en egen segelbåt.

Det ska förhoppningsvis bli många glada stunder framöver i den.

Nu har jag precis insett att mina drömmar inte kan gå i uppfyllelse för att det är så svårt att få tag i en båtplats!!! \Cry\

Är det någon som är med i en båtklubb / marina mellan Dalarö i Söder och Östra Lagnö i Norr som vet med sig att det kan finnas någon plats över?

Självklart är jag även intresserad av andra platser utanför detta område om det skulle göra det möjligt att skaffa båt.

Att ha bil utan parkering funkar ju... men båt utan båtplats!

Hoppas på många bra idéer!

/Seglingstjej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

De flesta båtklubbar har kö till sina platser, ofta flera år. Ett alternativ skulle kunna vara att försöka på någon marina. Det blir något dyrare, men å andra sidan slipper man arbetsplikten som de flesta båtklubbar har.

Jag har själv stått i kö för en båtplats i en båtklubb i tre år, men har min båt på en marina i Gustavsberg under tiden. Där var det inga problem att få plats direkt.

Hoppas Du finner både båtplats och lämplig båt. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring runt till alla klubbar, ställ dig i kö. Kolla om det finns andrahandsplatser. Det kan också vara så att du kan överta en plats i den klubben som båten ligger i idag (om du inte köper ny, alltså...) - det brukar ordna sig. I värsta fall finns som sagt marinorna.

http://www.smbf.org/vyer/medlemsklubbar.asp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har man tur kan båtplats ingå när man köper båt. Jag tror att Tyresö båtsällskap har hyffsade väntetider.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...