peterm 0 Postad 1 Mars , 2008 Någon som vet om det går att trimma Mercury 25hp -07 till 30hp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FireWolf 0 Postad 1 Mars , 2008 25 och 30 hk brukar vara lika bara att det är förgasaren som skiljer, så gammla motorer vet jag att man kan uppgradera. Men hur det är med nya båtar vet jag inte. Har de ens förgasare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 1 Mars , 2008 Det går att trimma en dammsugare så ja... Frågan är bara till vilken grad du är beredd att plocka effekt. Justering av kamtider/spol öka kompet,skicka på en fetare blandning, få in mer luft, minska friktion, optimera avgsystemet. Allt kommer påverka motorn frågan är som sagt hur mkt stålar och tid du är beredd att lägga. Man kan säkert klämma 50 kusar utan allt för bissarra ingrepp men det kommer att kosta också. Frågan är om det inte är bättre att köpa en större motor från början...Lycka till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 1 Mars , 2008 Instämmer med föregående. Det är ingen gammal moppe som är lätt att trimma.Det är en milsvid skillnad på en båtmotor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peterm 0 Postad 2 Mars , 2008 Jag har precis bytt in min g:a båt med en 1år gammal Tohatsu 25hp som var uppgraderad till 30, men på den nya båten (ryds 435) finns denna Mercury 25hp monterad. Antar att det inte är alla båtmotorer som går att uppgradera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 2 Mars , 2008 Skiljer mellan båtmotorer. Är det en förklädd 25 Mercury (tohatsu) är det inte omöjligt att det är lika lätt att ändra.Man måste åtminstone veta vad man gör.Så man som flera jag känner till förstört nya fina motorer.Klåfinger kan bli väldigt dyrt.Blir inte överdrivet mer effekt och fart ändå.Beror mer på vilken kubik det handlar.Tohatsu och Mercury 25 hade liten kubik har jag för mig.430 cc tror jag det är.Medans en Evinrude 25 hk har 521 cc på 20-25-30-35 hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser