Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Wormit

Tändstift byte på VP V8, nybörjarfråga...

Rekommendera Poster

Köpte förra året nya original stift till moton, VP 5,7l.

Nu till frågan (är säkert skitdum ha ha):

Måste man ställa in avståndet på original stift?

Skaman starta upp med de gamla då man strypt motorn med olja inför vinterkonserveringen, stiften lär bli rätt svarta när man startar upp annars antar jag?

Är det bara att skruva ur ett stift i taget och byta?

Ngt annat manska tänka på, hur hårt behöver man dra dem?

Många frågormen ärsom Ni kanske kan läsa mellan raderna ingen mekaniker direkt :)

Tacksam för ett 1,2,3 förfarande for dummies

//Wormit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där med avståndet SKA ju inte behövas på nya stift... Men.... Jag har råkat ut för flera ggr i jobbet att stift fått sej en smäll under leveransen så gapet gått ihop.. Man skruvar i stiften och undrar sen varför motorn går så illa... Så jag kollar alltid på gapet innan jag skruvar i dom numera.. Ser det skumt ut så är det ju enkelt att kolla och justera...

Din andra fråga får du säkert olika svar på... Jag skruvar i nya stiften och startar.. Inga problem... Men avvikande åsikter kommer helt säkert\Laughing\ Dra dom inte för hårt... Lite känsla är bra, hur man nu beskriver det.. Finns moment för det så klart, men det viktiga är att inte ta i för mycket... Enklast att ta ett stift i taget om man är rädd att blanda ihop tändkablarna....

Senast ändrad av Micke_Se | 29 februari 2008 | 21:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, SKA ALDRIG ändra avstånd på stiften, man köper rätt från början :-)

Går fint att starta med de nya stiften å köra med dem, om du byter ska du inte dra hårt alls, de kan gå sönder...

lycka till

//lyran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...