Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
stelan

Erfarenhet av grundfärg för bottenmålning?

Rekommendera Poster

Undrar om  ngn av Er har erfarenhet av Hempels High Protect grundfärg & Hempels Hard Racing XTRA bottenfärg?

Skall måla ny båt!

post-28037-1394235365,2163_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå !!!

Har tyvär ingen erfarenhet av de färgerna. Men jag pratade med Hempel om självpollerande  bottenfärg och jag blev rekomenderad att handla i Danmark. För den var giftigare än den som säljes i här. Är du intreserad kan jag kolla vilken det är

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du att Hempel i Sverige rekomenderar att du ska handla giftigare färg i Danmark för att använda i Sverige?? Stämmer det har jag köpt min sista liter av Hempel\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-yell.gif\ border=\0\ alt=\Yell\ title=\Yell\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en anledning till varför bottenfärgerna inte är lika giftiga idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rekomenderad kanske är att ta i . Men jag är i danmark offta så pratade jag med en som sålde Hempels färger och han sa att den var bättre än den svenska färgen. Se om den är giftigare eller inte det vet jag inte. Men jag tog slutsatsen att den var det med tanke på att vanlig bottenfärg som säljs här i sverige är skit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer i vad föregående sa, Skulle det stämma att dom rekommenderar gifter som är förbjudna här (av en anledning) så blir inte jag heller kund där.............

har själv kört med Shogun i fem år och är nöjd,,,,

Stefan 

post-13014-1394235365,9146_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp färg i stockholm, den är inte lika giftig=bättre för miljön.\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har använt wc17 östkust, vete tusan om det är bättre än en ren och vaxad botten.
En tanke jag har är att måla halva båen med en färg och den andra med nåt annat.
/Jugge 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man nu tänker så mycket på miljön så borde man iaf om man kör motorbåt här på västkusten måla med en så effektiv färg så möjligt !!! Alla är väl intresserade av att spara på bensinen/tänka på miljön och en ren botten kan nog sänka förbrukningen med 25-50%.

Men ni som bor på ostkuten behöver ju inte bry er om det, så måla ni med nån miljöfärg om ni nu känner för det! Jag tänker måla med det giftigade och effektivaste som går att få tag på.......

Senast ändrad av kapten_jb | 02 mars 2008 | 09:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

körde nu i sommras norsk båt färg, den som är förbjuden att säljas i sverige, och det växte inget på!

så det rekommenderar jag verkligen!

Senast ändrad av boatnisse | 02 mars 2008 | 10:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...