fredddan 0 Postad 28 Februari , 2008 http://www.maringuiden.se/gfx/mainpage/sextant_liten.gif\ border=\0\ /> Tjenare, jag undrar om det är någon som har prövat att 'nita' ihop en hel aluminium båt med sikaflex eller liknande. Anledningen till att jag frågar är att jag har tillgång till jätte billig aluminium men ingen svets. Båten jag tänkt att bygga är en s.k flatbottnad takbåt på cirka 50-60kg och 3,5m lång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 28 Februari , 2008 Du kan väl åtminstone kosta på dig lite popnit, tätade med sikaflex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredddan 0 Postad 28 Februari , 2008 Självklart ska jag ha vattentäta nitar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 29 Februari , 2008 ska du bygga både fiske båt och motorbåt eller varför två trådar? Tänker du till lite så går det nog enkelt att bygga och nita med vanlig popnit och lim utan att behöva få skarvar under vatten ytan, tex boka upp båten i två halvor med rejäl knäckkant vid mitten som du limmar och poppnitar ihop, har en dfel limmat på min båt och använder limma täta samma som man limmar ihop karosser med på fordonsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser