Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Mattans

Tillfälligt byte/lån av båtplats

Rekommendera Poster

Finns det något ställe där man för kortare tid kan arrangera byte eller lån av båtplats?

Jag skulle vilja byta båtplats med någon för att kunna lägga min båt i en annan hamn för en period av säsongen och därigenom  lättare kunna ta sig till en ny del av skärgården.

Några tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ungefär var i sverige finns du ??

Senast ändrad av Lamon | 28 februari 2008 | 18:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ordna en plats bredvid min båt i Umeå nån vecka i sommar. \Cool\

Just nu minus 5 grader och ca 20 cm som kommit de sista 3 dagarna. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag uttyckte mig nog otydligt - jag tänkte närmast på någon internetsajt där man kunde annonsera ut sin egen lediga plats... dvs Båtplatsförmedlingen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De flesta båtklubbar/hamnar har nog restriktioner vad gäller att låna ut sin båtplats. Det kan sluta så illa att du trots allt får betala gästplatsavgift i den nya hamnen och det kan ju bli en trist extra utgift.

Kontakta den/de hamnar du är intresserad av att ligga i istället. Oftast finns det en plats man kan hyra för kortare tid än en hel säsong och då till andra priser än gästbåtsavgifterna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är jag ensam att tycka att det är trist att alltid åka samma väg i timmar för att kunna se nåt nytt.

Jag ser ett behov av en bytessajt där man kan lämna en båtplats och söka en annan. Oftast är det ju tidpunkt och båtplatsens storlek som styr vem man skulle kunna byta med - snarare än exakt geografiskt läge...Att tillfälligt byta båtplats med någon borde väl inte ställa till problem, så länge pengar inte förekommer i bytet och man följer hamnens trivselregler.

Själv har jag båtplats i Skärhamn. Nu skulle jag gärna lägga båten i norra Bohuslän eller Vänern för en hel eller halv säsong...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...