Yammi 0 Postad 28 Februari , 2008 Hej, har någon erfarenhet av kapellösningen i bifogad bild? Ett helkapell som täcker hela båten ner mot avbärarlisten. Dessa kapellösningar är mkt vanliga i sydeuropa och USA men verkar inte användas frekvent i Sverige (jag har endast sett ett par i Stockholm). Jag funderar på att sy upp ett. Förslag på lämpligt material? Finns det några eventuella nackdelar som jag inte insett? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 28 Februari , 2008 Jag tycker det verkar vettigt. Det kan möjligen bli kondens innanför duken. Samt vara lite meckigt att förvara kapellet. Jag har gjort mitt så kallade hamnkapell i ett lite plastigt material. För det skulle vara tåligare än vanligt kapellväv. Produktnamnet har jag inte lagt på minnet. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 28 Februari , 2008 Det är möjigtvis inte Stamoid du gjort det av? Det ska vara otroligt lätt och vattentätt. Det viktiga är ju att det andas så att det inte blir fuktigt under (vilket jag tror stamoid gör). Ingen som har ett sådant här kapell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 28 Februari , 2008 Tja! Kolla in denna sida: http://www.marinaman.se/ De har flera olika sorters kapellväv till bra priser... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 28 Februari , 2008 Tack, ska kolla upp det. Gillar din profilbild förresten, mera Saab Aero X till folket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 28 Februari , 2008 Hej Skall du köra med det yammi ser jag en jättestor nackdel Senast ändrad av bellaragazza | 28 februari 2008 | 18:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 28 Februari , 2008 Hehe, no shit Har dock körkapell så jag klarar mig de dagar solen inte skiner vilket brukar vara lätträknat där jag håller hus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser