Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
bellaragazza

Yamaha 115 bästa motor...OPTIMAX bästa köp

Rekommendera Poster

Bra test i Vi Båtägare!!

115 hk sitter ju på många båtar idag jag tycker VB har gjort ett bra och vederhäftigt test av 8st olika (7 märken). Själv kör jag 115 OPTI så självklart var det rolig läsning.

Roligt att SELVA dök upp igen, tycker det har varit tyst om det märket, märkligt länge.

Var det inte så att SELVA och Tohatsu var lågprismärken förut?? Eller har jag fel där. Nu står de sig iallafall i pris jämfört med konkurenterna (det vill säga lika dyra)\Undecided\

Vad är era åsikter om de olika motorerna??

Nu väntar jag bara på en jämförande DC test i Vi Båtägare.

AMT 200 DC

Flipper 630 DC

Bella 621 DC

Yamarin 64 DC

Ryds 620 DC

Vem vinner i kategorin Dreamteam

post-27564-1394235363,0355_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Selva vet jag inget om så den kommenterar jag inte.

Men när det gäller Tohatsu kommer jag väl ihåg att denna togs in av en bensinstionskedja. Var billig jämfört med övriga märken men hade ingen eller så nära noll service och reservdelsåtkomst man kunde komma. Detta medföljde att märkets rykte gick ner sig. Enligt min uppfattning är och har Tohutsu alltid varit en driftsäker motor utan en massa onödiga finesser, rätt och slätt en bra bruksmotor.

Som parentes kan jag nämna att min far har en liten Tohatsu från 70-talets början. När jag för några år sedan frågade farsan ifall han någonsin bytt impeller? Svarade han, varför då? Det är inga fel på den. Jag plockade då isär för att ser hur impellern såg ut. Lång näsa fick ja,g den var inte av gummi utan det var en kuggpump i mässing. Ingen skit med andra ord. Motorn gick fortfarande förra året, så lågpris och lågpris, inte för mig ialla fall. Lågt pris okey men bra, lätt, bruksmotor/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...