Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
pulver1

Äntligen hittat drömbåten

Rekommendera Poster

Hej alla båtälskare, vill bara berätta att jag äntligen hittat min drömbåt efter lång tids letande. Båten heter Storsjö 616 Blackline.
Jag vill egentligen ha en WA båt men dom flästa har ju så stor överbyggnad framtill att det nästan blir som en cabinbåt att räkna med nästan ingen verklig användbar däcksplats. På hemsidan reklamerar dom med att det är en båt till alla ändamål och det är det verkligen. Den har cabin med övernattning  och toalett och samtidig bra med användbar däcksplats även frammtill samt många andra smarta lösningar som ex  riktigt sköna stolar med gasdämning. Båten har höga fribord så även frugan är slutligen nöjd med tanke på småbarnen.
Testade båten i Karlskrona med en Evinrude e-tec150 HO och som tur var det mycket dåligt väder så man verkligen fick testat den på hårdast möjliga sätt, mycket bra sjöegenskaper, fast det var dåligt väder gick det att maxa den og fick upp den i 49 knop på gpsen utan att bli sönderslagen, och det berodde inte på gasdämningen utan på v-bottningen på skrovet \Laughing\

post-10001061-1394235357,4454_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar gratta nya båtägare som sätter in sina sina smycken på mg. Alltså grattis till båtköpet. Hoppas du kommer att få många fina stunder på sjön med din nya båt.

Jag har emellertid läst ditt inlägg tre gånger innan jag bestämde mig för att skriva. Detta kom sig av ditt sätt att testa båten.Mycket dåligt väder är för mig, dimma/tjocka och/eller hög sjö. Eftersom du skrivit utan att bli sönderslagen måste testet gjorts i hög sjö och att under dessa omständigheter köra i 49 knop, för min del, nej tack.  För enligt mina begränsade kunskaper så är inlägget en smygannons eller så är du en riktig sjöbuse och levt hela ditt liv på sjön och ville såsom en ex rallymästare testa gränserna eller så är du något annat som jag inte vill skriva. Jag skulle i alla fall inte våga köra så som du angivit i inlägget. Men så har jag en himla respekt för havet och  är jag kanske lite feg också. Lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår Nitros synpunkter. Att köra i 49 knops fart i riktigt dåligt väder med en 6 meters WA båt utan att bli söderslagen tror inte jag heller stämmer. Jag tror inte heller att båten i sig skulle överleva upplevelsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-japp ..jag håller med .

Hur kommer det sig ,att första gången man blir  medlem skriver ett sådant inlägg ???

Hör till ovanligheten !\Wink\

pulver1 (Landkrabba)

Antal inlägg: 1

Medlem: 2008-02-25

Status: Offline

Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 26 februari 2008 | 10:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det är nog en företagsannons...JA!!!

Det är nog inte så mycket stavfel som en blandining mellan Svenska och Norska. Reklamerar är lika med Reklamiert...og är lika med och. På den vägen är det.

På hemsidan är det också en blandning mellan språken... begagnat och brukte båtar.

En del verkar tro att medlemmarna på MG är knas.

Skall bli skoj och se om Pulver1 fortsätter att komentera tråden.

I övrigt tyckte jag inget speciellt om båten, säkert en duglig båt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det någon här som har någon erfarenhet av den här båten? Kvalitet? Fördelar /nackdelar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

150 Hkr och förmodligen mycket v-botten i 49 knop i grov sjö ??????   Hur som helst så ,, grattis till nöjd båtägare , lägg gärna in lite bilder på båten i din sjöbod .

Mackan 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gammal tråd men kan inte låta bli i alla fall. min erfarenhet av kortare båtar är att dom blir studsiga och hoppiga i grov sjö. nära oregeliga. har kört ett flertal med både djupt v och mindre djupt v på västkusten och i vänern (långa dyningar respektive krabb sjö). Utan njurbälte mår man ganska illa efter ett tag.

noterar också att det inte blev mer än ett inlägg från den här stollen, bra det.

smuggler28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, förlåt, gammalt inlägg men även jag måste säga att säkrare sätt att blåsa bort intresset för just den här båten än att gå in o fejk-annonsera finns väl knappast. Bra spottat av förste läsare. Ju fler gånger man läser inlägget desto uppenbarare blir det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl ställt utom allt rimligt tvivel att det inte är annat än reklam det handlar om då personen som skrev inlägget i februari bara har varit inloggad 1 gång till efter detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

reklam eller inte, det står att den gör 50 knop med 200hk då lär den inte göra 49 med 150 :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok! Dumt av mig att fortsätta i den här tråden. Jag sökte på forumet om just den här båtmodellen. Då kom den här upp. Orsaken är att en arbetskamrat är väldigt intresserad av just Storsjö 616.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår ni inte, han har inte tid och vara inne på MG. Han har kört båten sen slutet på Februari, vänta bara tills December när han tar upp båten, då får vi en rapport hur bra den va. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok ni är mer intresserade av att reta er på Pulver som startade tråden. Tackar för den information jag har fått. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oavsett om det är reklam eller inte, och hur han har framfört båten i oväder eller ej, så tycker jag nog att den verkar ganska okay.

Jag skulle verkligen vilja testa den, den är ju inte lika ful som en Örnvik tex.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju skicka ett meddelande via MG till trådskaparen och fråga.

tommy

Som definitivt inte vill ha en sån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad var det för roligt med det?

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Tommy,

Med tanke på Pulver1's inlägg och trådens kommentarer på det, så trodde jag att du skojade.

Fel av mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förlåt, med risk att bli lynchad men vat katten ska man har den där lilla kojan till ruff för? Övernattningsbar säger man. Ngn som använder sin WA för övernattningar här?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rycker upp en gammal tråd. Är riktigt nyfiken på denna båt och undrar om ngn har erfarenhet eller vet mer?

Mvh Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nää ser u´ ...

Den båten vet vi inte mycket om.

Maila Pulver1 och fråga.

Men vänta nu..................Han har inte lämnat sin e-mail och bara skrivit ett inlägg!!

Konstigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trots ett högst sannolikt fall av smygreklam så kunde jag inte låta bli att titta på hemsidan

och blev ganska imponerad av båten, har ju en del ovanliga lösningar och verkar ganska genomtänkt.

Sen vet man ju inte hur kvaliteten är någon som sett något test av den?

http://www.storsjobat.se/Storsjo 616.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Njae,

Trådskaparen tror jag inte ger den objektivitet jag efterfrågar. Jag gillar stuket på båten och de fiffiga lösningarna.

Mailade en säljare på blocket och det finns tydligen ett nyligen gjort test. Frågan är om det ligger online någonstans?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trist med smygreklam på detta sätt.

Jag tänker verkligen bojkotta dessa båtar samt rekommendera mina vänner och bekanta att göra detsamma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var ju så jäkla uppenbart så att det blev kul nästan. Om båten är bra så spelar det väl ingen roll? Sen är frågan hur många ÅF det finns?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...