NiclasV 0 Postad 25 Februari , 2008 Hej ! Nu när det är dags för många att köpa ny eller begagnad båt är det vore det kanske på sin plats att varan varandra för oseriösa båthandlare som man bör passa sig för på ett eller annat sätt. Låt mig vara först ut. Jag var spekulant på en båt som skulle säljas av Blue Ocean Yachts i Vaxholm/Rindö. Allt var klart , Jag tog en dag ledigt och besiktigade båten , Jag tog lån på banken banken och säljaren lovade att skicka kontrakt samt att vi skulle träffas på banken för att göra upp affären när han var tillbaka från en kurs. När han kommer tillbaka från kursen ringer han och säger att han sålt båten till någon annan som gav ett högre bud. Säljaren bryter en muntligt och delvis skriftlig överenskommelse. Nu får vi börja om och leta båt dock inte någon från Blue Ocean Yachts. Hoppas att det trots detta blir en skön båtsommar !! Cheers, Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 Februari , 2008 Hej Niclas! Jag lider med dig. Det du skrivit påvisar än en gång hur mammon går före trivaliteter såsom att hålla sitt ord och respekt för sina medmänniskor. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nutshell 1 Postad 26 Februari , 2008 Jag vill varna alla for syskonparet från jörlanda strax norr om Göteborg som säljer vattenscotrar och båtar som är importerade från USA. De säljer via blocket. Det är skit produkter!! Min väns seadoo höll i 4 timmar efter köpet på 80 000 kr de vägrar ta något som helst ansvar. När produkten såldes hette det att det är ett mycket bra köp och att det är en jätte bra vattenscoter. När man ringde upp efter raset hette det.... ni får ju räkna med att det är en gamal sak som är sliten inget vi kan ta ansvar för. 4 timmar 80 000 fan va surt!! Vi har försökt via konsument verket mm men går dåligt då de säljer privat. Kan inte förstå att det anses det när de har en sån storskalig försäljning!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppea 0 Postad 29 Februari , 2008 Skrivet: 26 februari 2008 | 16:26 Jag vill varna alla for syskonparet från jörlanda strax norr om Göteborg som säljer vattenscotrar och båtar som är importerade från USA. De säljer via blocket. Det är skit produkter!! Min väns seadoo höll i 4 timmar efter köpet på 80 000 kr de vägrar ta något som helst ansvar. När produkten såldes hette det att det är ett mycket bra köp och att det är en jätte bra vattenscoter. När man ringde upp efter raset hette det.... ni får ju räkna med att det är en gamal sak som är sliten inget vi kan ta ansvar för. 4 timmar 80 000 fan va surt!! Vi har försökt via konsument verket mm men går dåligt då de säljer privat. Kan inte förstå att det anses det när de har en sån storskalig försäljning!! Om de sälja privat så ska du till skattmundiheter och fråga kanske de deklarera inte deras svart kommerce. Vi är flera vi skulle fixa det på en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svampbob 10 Postad 1 Mars , 2008 Min brors köpte en First från Blue ocean Yachts och han var jättenöjd. Utförlig beskrivning av hela båten och motorn vid leverans. Verkligen seriöst. Den båten du köpte kanske bara förmedlades av dom så det kanske säljaren som har betett sig idiotiskt och inte B.O.Y. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NiclasV 0 Postad 3 Mars , 2008 Hej ! Det finns säkert dom som gjort bra köp hos BOY , dom har trots allt sålt Beneteau sedan 83 här i sverige, men mot mig var dom inte seriösa. Jag kan inte utala mig om hur de beter sig på kontoret i Råå. Jag vet bara hur säljaren i Stockholm beter sig. Hans löften och ord tycks inte innebära några förpliktelser överhuvudtaget och så anser inte jag en seriös försäljare skall bete sig. Om man accepterat ett bud säljer man inte till någon annan köpare som plötsligt bjuder ett högre pris utan man står för den överenskommelse man redan gjort ! Jag tycks ju heller inte vara den första som råkar illa ut. Se http://www.maringuiden.se/forum/;thread=53006&highlight=Beneteau. Jag manar bara till viss försiktighet. Tro inte på allt du hör ! Är det någon som har en Oceanis 323 till salu så hör gärna av er ! Jag vill gärna ha en sådan båt till sommaren. Ha det gott ! Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strega 1 Postad 4 Mars , 2008 Märkligt,,,, jag tänkte just skriva ett inlägg om båtsäljare på mässan när jag läste det här inlägget. Tittade en del på Oceanis 31 och pratade med säljaren från just det B O Y.... och båten verkade fin men säljaren ? Jag fick en rätt dålig magkänsla av den där killen, undrade om det var han som lurade dig på kontraktet !? När jag ställde några enkla frågor svarade han dumt och avvisande, verkade dåligt påläst också. - Min egentliga fråga till dom som var med på 70-talet när våra kära halvtonnare såldes, var säljarna verkligen lika slemmiga på den tiden ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blue123 0 Postad 7 Mars , 2008 Vi på Blue Ocean Yachts AB arbetar enligt principen att den som först betalar handpenning och på så sätt konfirmerar affären är den som får det som säljs. Detta informerar vi alla våra spekulanter på inbytesbåtar om. Om priset på en inbytesbåt är lågt så är det extra viktigt att en köpare bekräftar affären med en betald handpenning. Det är som i det vanliga affärslivet att den som vill göra en bra affär måste vara lite snabb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskprick 0 Postad 7 Mars , 2008 Hörrödu blue123: Man kan ringa och tala om att man har en annan spekulant och se om den första köparen fortfarande är intresserad, eller hur? Jag träffar kund i mitt yrke varje dag (är konsult) och jag skulle aldrig göra som ni gjort. Det lönar sig aldrig i längden. Men du gjorde säkert några snabba tussingar ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser