Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Lamon

Jordenruntseglare/Pirater...

Rekommendera Poster

Hur vanligt är det med pirater ?

Är det ett stort problem eller är det en försvinnande liten del som råkar ut för dessa förövare ?

//Lamon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kommer säkert få ett initierat svar av någon som vet svaret på din fråga såsmåningom

Vill bara säga att just det faktum att det kan vara så tuffa förhållanden ffa i röda havet där man bör gå i konvoj gör att jag tvekar att göra en runda. Har tom funderat på om man inte kan vända tillbaks i sydostasien och segla retur. Men jag har bara läst mig till att det är farligt, kanske är det överdrivet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

www.noonsite.com Där finns info och ögonvittnesskildringar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns mer och mer pirater.

Det börja med en snäll attityd, barnet som kommer simmande nära din båt och som fråga om de kan ta hand om det när du gå och promerera, om du är inte ok, du få inget jolle när du kommer tillbacks och du ska köpa en ny. Kanske du ska köpa din jolle igen med vad ska du göra, de är 10 som lovar att de har hitta den en veckan tidigare på en annat strand, och policen finns inte, de har annat problem.( Karaibien).

Vad du ska göra det är att ha en program, och ta information via svensk ambassade, de ha full kontroll på vad det hander i deras områd.

Pirater ha en intress: overleva, du är ingen för de, bra pengar för att dricka och spela, det finns american compagnie som jobbar för att försvara stora tanker, fartyg, de ha special stål båtar och folket är gammal marins eller legionaire, och de vissar sinna vapen för att pirater ser att de är där. Men du du kan inte veta vem är pirater eller vanliga fiskare. På natt när de följer efter dig det är ofta försent.

För min del jad har en 22 long rif med kikare och en bra radar, men jag tror inte att det räker. De kör direct med grenad om det behövs. Det bäst är att inte vara där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mer info, du måst veta att du kan köpa en secure ship, det är en elektrik cable som du placera på båten och som ha 9000 volts, det kan vara bra, du kan ha en Inventus, detectör som ta bilder och varför inte en Ship Loc, där är en automatik larm som visa dit position till policen och folk på land.

men om de blir äg mot dig de kan kasta en dynamit i pulpit och det blir svåt för dig.

Enda chansen det är att ha en vact i radar och att skuta till båten som kommer till dig och att du ha inte bjuda.

Det är dit liv i spellet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...