Stefanho 0 Postad 25 Februari , 2008 ... i akterruffen på min Albin 25a. Skulle vilja ha en liten hylla längst bak i mitten i akterruffen för tidningar å annat smått å gott, men vet ej vad jag ska använda mig av för materiall. Nån som kan rekommendera nåt träslag som är billigt å bra?? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 25 Februari , 2008 Det går nog i princip med vad som helst, Det finns t.ex stavlimmad ek hos Classe i sjön som inte är så dyrt som teak men kanske snyggare än furu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 25 Februari , 2008 Hej, ställ frågan i forumet på www.albin25.se , det finns kanske någon där som har en standard 25:a och byggt hyllan liknande den i deluxe 25:an. Kolla på http://albin25deluxe.blogspot.com/ , där finns lite bilder jag tog innan jag sålde båten. Jag skulle nog använt teakplywood, (eller ek som ovan svar) eller snikvarianten furu plus lämplig bets. //Ulf Senast ändrad av ulfa | 25 februari 2008 | 20:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird205 0 Postad 25 Februari , 2008 Varför inte köpa en billig hylla på Rusta eller ÖB och figursåga den mot aktern. Borde vara enkelt och blir säkert billigare än brädgården. //P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 25 Februari , 2008 hej tack för era svar. har kollat på din sida mycket. väldigt trevlig båt du hade. Det är just från din båt jag har fått iden att det skulle vara väldigt praktiskt med en hylla. Men nu till nästa (dumma) fråga. Skillnaden på just standard och deluxe-modellerna är väl att deluxe har akterruff? eller har jag misstagit mig helt. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 26 Februari , 2008 Nä båda har akterruff. Fast Deluxen innehåller lite mer trä om jag inte missminner mig http://albin25.blogspot.com/ Här har du min båt som just nu genomgår en helrenovering av förruffen. Jag har den hyllan bak. Köp teak eller mahogney playwood hos nån marinhandel. Står själv och ska göra om britsarna i ruffen och jag kommer nog ta mahogney Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 26 Februari , 2008 Får se nu om jag kommer ihåg rätt....Deluxen har: Större originalmotor (36hk) Skåp med skjutluckor över britsarna i förruffen (längst fram) Avgasröret går ut på styrbordssidan. Hylla mellan kojerna i akterruffen Skåp/hyllor till höger där toadörren öppnas. Lite annat skrov akterut, tror det var för att gå bättre i sjön med större motor/fart. Fast trimplan eller vad det kallas över rodret. Någon annan kan säkert komplettera om jag glömt något.. //Ulf Senast ändrad av ulfa | 26 februari 2008 | 23:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser