Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
nekkid

Köpa direkt från Polen? Egentligen?

Rekommendera Poster

Hej!Ursäkta för mit dålig Svenska i förhand, jag är engelsk men bo i vackert Sverige.
Jag har läste om att det är möjligt att köpa en båt direkt från Polen, typ bara åk, hitta en bra båt, betala och dra hem. Är det någon här som har gjört så? Det verkar många som pratar om det men ingen som vet precis hur man gör!
Jag vill har en örnvik, flamingo eller commander, berönde på priset.
Tack på förhand!
Charley 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Charley,

try Google köpa båt i polen. I did and got 14000 hits, a few from this site. So the info is out there. All in Swedish though. If you need any help with translations please let me know. Good Luck.

rgds Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret, Martin.

Jag har faktist googled mycket, och har läste allt på dom första 2 google sidor (allt som kommer efter verkar inte betydligt) men jag har inte hittade någon som har gjört just det här sjalv. Jag har läste om hur det går till att importera en stor dyr båt, men hittade ingen som har åkte till Polen och krokade en båt på bilen och åkte hem. Det är just det jag behöver!

Jag tänker inte gör det själv uttan att höra en enda historia från någon som har gjört det förut.

Om det finns ingen här som har gjört det, måste det var någon anledning. Kanske det är inte så billigt? Kanske det är besvärligt med Polskarna??

Det bara verkar lite konstigt att ingen kommer fram som kan bevisar att det funkar!

Hoppas det finns någon som kan hjalp, även om det är bara att visa en sida där det finns någon berattelse!

Tack tack!

Charley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!  Jag har införskaffat massor av information för att själv importera en båt från Polen.  Kolla den här länken:  http://www.maringuiden.se/forum/;thread=205473  Men det finns en märklig attetyd ibland många båtmänniskor att båtliv kostar och ska kosta, jag säger inte alla OBS!  .  Exemel:  hittar du på en egen lösning på något problem, visa den inte här på MG.  Genast kommer kommentarer som berättar, att det där vill vi inte veta av.  Kan ju vara intrång i patent?  (suck)  Båtfolk vill betala 9990:- för en snörstump, så är det bara.  Försökte i ett annat båtforum få igång en diskussion om båtmackarnas priser, kan man skapa konkurens genom att berätta vad soppan kostar på de olika mackarna?  Inget svar.  Efter allt skäll jag fick i den här tråden:  http://www.maringuiden.se/forum/;thread=207286 Så är lusten låg att hjälpa till.  Men skickar du ett privat mess så kan jag hjälpa dig.

Ps.  Märkligt att hemmagjorda torrbollar inte har drabbats av patentnazisterna. Ds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försökte i ett annat båtforum få igång en diskussion om båtmackarnas priser, kan man skapa konkurens genom att berätta vad soppan kostar på de olika mackarna?  Inget svar.

Om du går in på Bensinpriser.nu kan du rapportera vad båtmacken du just tankat på har för priser.

Jag gjorde det själv förra sommaren men hittade aldrig att någon annan rapporterat utan det var bara (land-)riktpriserna som stod.

Låt oss hjälpas åt med detta i sommar!

I övrigt håller jag inte med dig. Jag har fått en massa bra och gratis tips här på MG som gjort mitt båtliv ialla fall lite billigare \Cool\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, en till var inne på Bensinprier.nu  Att de tog upp båtmackar överhuvetaget kan nog belastas på mig.  Jag tjatade en hel del på dem \Wink\  Men håll med om att det i min tråd om utombordarhållare var lite väl hårda ord.  Självklart vill jag ha råd om saker och ting.  har jag dessutom ideer vill jag dela dem med andra, inte få skäll för att jag hemma på kammaren tillverkar något till min båt som någon annan kommit på först. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.. du ska nog läsa din tråd igen !! Svajarn

-Då kanske du förstår varför du blir ''tuktad'' .. \Wink\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Bästa beg priserna på polen båtar får du väl om du handlar båten här innan de behövt släppa hem den, sen tjänar du även in återfrakten hit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...