Marrexxx 66 Postad 26 Februari , 2008 16 sekundmeter en midsommarafton i en öppen Örnvik 480 det var inomskärs men fy fan. (fick reda på vindhastigheten först efteråt) Normal så ger jag mej inte ut om det blåser 8-10. men jag bodde på en ö i nästan ett år så jag är rätt härdad i att köra i hög sjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Russin 0 Postad 7 Mars , 2008 Jag äger också en Uttern 5001. I somras var jag ute då det blåste ca 18m/s (sidvind). Det var inga problem för båten. Samtliga pasagerare var riktigt blöta, så det är ju ingenting som man gör med familjen i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koljan 0 Postad 7 Mars , 2008 Mes? Snarare hjälte! Gissa hur skönt det vore om folk visste sina och sina fartygs begränsningar. Tänk på hur mycket svårare det är för SSRS att undsätta någon i 4.5 m våghöjd längst uppe i Bottenviken eller för all del i 23 m/s i Kattegatt. Nej, kära vänner, stanna hellre förtöjda än att gå ut och testa gränserna. Personligen måste jag ibland gå ut i hårt väder just av den orsaken. Det är ingen tävling. Tänk på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koljan 0 Postad 7 Mars , 2008 Självklart, Karin! Men då gör du ju det på rätt sätt. Jag kanske var lite otydlig..? Kul att det just är en tjej som fäller kommentaren dessutom. I just det här sammanhanget är kvinnor överlägsna oss gossar. Omvänd chauvinism? Närå! Erfarenhet kallas det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 8 Mars , 2008 Klockren kommentar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjtsu15 1 Postad 8 Mars , 2008 Gräns? Vad är det? Jag kör så länge huvet håller och hittils har det hållt det mesta men vått har det nästan blivit i byxorna i full storm och öppet hav. Och famijen? Jo, den är tryggt hemma! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser