Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
pgh73

vad är er gräns?

Rekommendera Poster

16 sekundmeter en midsommarafton i en öppen Örnvik 480 det var inomskärs men fy fan. (fick reda på vindhastigheten först efteråt)
Normal så ger jag mej inte ut om det blåser 8-10. men jag bodde på en ö i nästan ett år så jag är rätt härdad i att köra i hög sjö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag äger också en Uttern 5001.

I somras var jag ute då det blåste ca 18m/s (sidvind). Det var inga problem för båten. Samtliga pasagerare var riktigt blöta, så det är ju ingenting som man gör med familjen i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mes? Snarare hjälte! Gissa hur skönt det vore om folk visste sina och sina fartygs begränsningar. Tänk på hur mycket svårare det är för SSRS att undsätta någon i 4.5 m våghöjd längst uppe i Bottenviken eller för all del i 23 m/s i Kattegatt. Nej, kära vänner, stanna hellre förtöjda än att gå ut och testa gränserna. Personligen måste jag ibland gå ut i hårt väder just av den orsaken. Det är ingen tävling. Tänk på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart, Karin! Men då gör du ju det på rätt sätt. Jag kanske var lite otydlig..? Kul att det just är en tjej som fäller kommentaren dessutom. I just det här sammanhanget är kvinnor överlägsna oss gossar. Omvänd chauvinism? Närå! Erfarenhet kallas det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gräns? Vad är det?

Jag kör så länge huvet håller och hittils har det hållt det mesta men vått har det nästan blivit i byxorna i full storm och öppet hav.

Och famijen? Jo, den är tryggt hemma!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...