Gå till innehåll
onsdag 16 april 2025
Tjeval

Inbrott i båten - fan vad lack man blir

Rekommendera Poster

Var ute för att titta till båten efter stormarna som vart nu de senaste veckorna och upptäckte att någon jä--l vart inne i båten och stulit gasreglage box samt mätarna på instrumentpanelen. Man blir ju så jä--a förbannad. Tydligen stjäl tjuvarna motorerna på somrarna och tillbehören på vintrarna. Funderade i höstas vid upptagningen på om man vågade spara nåt i båten och tänkte för mig själv att nä, det är f-n lika bra att tömma hela båten så skruvade ur fåtöljer och allt annat, men hade inte en tanke på de fast monterade grejer som nu va borta! Går nog säkert på en 5000:- att ersätta de prylarna nu! F-n, f-n va sur man blir. Sorry för detta tråkiga inlägg, men måste bara få avreagera mig lite. Snart är ju iaf båtsäsongen här, får se fram emot det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har inget att be om ursäkt för det är bara så att det finns parasiter i samhället och dom flesta sitter ju i regeringen men dom har oftast råd att köpa prylar fast dom stjäl som korpar f.ö.

Det är bara så att man kanoch får inte skydda sig eller sitt i det här landet för allt som har varit olagligt och straffbelagt har blivit legalt och det är ju dom styrande som har sett till detta.

Själv har jag haft tre besök i min båt i vinter, men inget har blivit stulet.

Däremot så stängde inte svinpäls nr. 2 efter sig och detta gjorde att hela akterkapellet blev skit när det blåste. Dragkedjor gick sönder när den bakre fliken fladdrade som en prästkappa under en vild cykeltur.

Har man inte råd att hålla sig med reservdelar till sin båt så ska man tamejfan inte ha båt. Kanske vederbörande som snodde atrejalerna på din båt, har en stulen båt.

Lider med dig och hoppas att det grejar sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

F*n vad surt. Inte bara pengarna, allt skall beställas och sedan monteras dit på korrekt sett också. Har pratat med ett par som har råkat ut för ungefär detsamma, mätare och reglage.

Håller tummarna för att resten av säsongen blir bättre!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gick samma till mötes fast i augusti månad. Till råge på allt var det bara droppen som fick bägaren att rinna över.

Började med ett växelvajerhaveri på Kymmedö som resulterade i bogsering till Utö. Sedan bogsering till Tyresö.  Trailer till Ekerö. Byte gaffelfäste samt nylackering av drevet.

Dagen efter allt var fixat får jag drevet sönderslaget. Lyckas ta mig in till ett varv och har under natten inbrott där de stjäl det mesta ink. gamla städprylar som trasor, en torkrulle och en halv flaska vax(!)

Stort tack till Svenska Sjö som stöttade mig något exemplariskt och tipsade om verkstäder m.m. och jag fick väl ut cirka 40% av värdet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...