Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Malmo_Yamaha

Troling runt Malmö

Rekommendera Poster

Finns det någån som trolar runt Malmö-Köpenhamn-Barsebeck? Har min båt i Limhamns hamnen.  Tar gärna emot några tipps om hur, var, när, utrustning, djupet... osv... tusen tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan finns det ingen trolingsvatten runt Malmö eller är det ingen som trolar runt Malmö??? Kan det vara möjligt???\Frown\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo nån måste där ju vara. jag kommer att sluta upp till det iallfall=) håller på och utrustar båten lite=) sen ska de trollas, ligger du i småbåtshamnen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vet att det har funnits en strax söder om Malmö

Bunkeflostrand.

vet ej om han trollade där eller om han släpade båten till ostkusten samt de stora sjöarna.

han hade/ har nån däckfirma i bunkeflo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det måste ju gå att trolla mellan Malmö och köpenhamn, verkar som om det är ingen som har provat, jag får väl vara den första....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo nån måste där ju vara. jag kommer att sluta upp till det iallfall=) håller på och utrustar båten lite=) sen ska de trollas, ligger du i småbåtshamnen?

Japp är i småbåtshamnen, själv ? 

Har ganska mycket kvar att göra på pärlan men det går framåt\Laughing\, själv då, vad har du kvar att göra?

Senast ändrad av Malmo_Yamaha | 24 mars 2008 | 22:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo förhopningsvis i småbåtshamnen står på kö=)

Ja inte så mycket eller naj de e väl hur man ser de har lyckats måla henne iallfall nu e de bara elen kvar och sen motorn som ska hängas tillbaka. Nästa år får de fan bli vinterförrvaring inomhus=) eller naj man kunnde ju faktiskt ha bytt ut all silicone i båten men de får bli nästa års projekt=) Har du renoverat hela pärlan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej..verkar inte vara så många som trollar kring malmö = mer fisk till dig\Laughing\

jag har själv tänkt att prova lite i öresund i sommar

Lycka till

Denne

post-28619-1394235405,8099_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hela båten blir total renoverad, nyrenoverad motor B20, epoxibehandlad, ny inredning anpassad till fiske...... Troligtvis blir jag färdig denna sommar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej..verkar inte vara så många som trollar kring malmö = mer fisk till dig\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />

jag har själv tänkt att prova lite i öresund i sommar

Lycka till

Denne

Det är bra torskfiske här mellan malmö och köpenhamn, du kommer att trivas, välkommen\Laughing\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena, visst finns det en och annan som trollingfiskar i sundet men det är ju frågan vad man ska fiska efter?

Öring finns det gott om, torsk bara att hiva upp dom, överväger man att peta upp nån lax så är sundet helt klart fel ställe!

Tipset för öringfiske är kring brofästet i Malmö, strax norr om verket i barsebäck, om du kör här så se till att gps:en är rätt inställd för här är skildnaden mellan en lyckad tur och en sjunken båt bara ett par meter när man kommer fram till revet, runt Köpenhamn har jag inte någon jätte koll men jag vet att fram i juni tar dom rejäla öringar inne i Kögebukten några distans söder om Köpenhamn.

Detta e vad jag har att erbjuda i infoväg, lycka till!!!!!!!!!

Mvh Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fin fisk HenrikCool, är lite avundsjuk, undrar vad har du för utrustning, kör du med djuprigg eller???

Tacksam för svar....

MVH Allan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

jag har precis införskaffat mig båt och båtplats i lundåkrahamnen (Landskrona). Jag fundera på köpa djuprigg med. Vi kanske möts på de öppna sundet! :)

//mvh Jippe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...