Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
adde_xboy

Varför tror ni denna båt är så svårsåld??

Rekommendera Poster

Jo jag har kollat på snipor men utseendemässigt anser jag att de är för gubbiga för mig (hoppas ingen tar illa upp nu :-). En Maxim är ju dock fin men lite för dyr, planen är nämligen att lägga omkring 100 000 kr. En annan favorit förutom Monarken är Albin 23, tveksamt dock om man kan få sen sådan för detta pris.....i dagsläget finns inte en enda till salu på blocket. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, då måste jag verkligen bygga om förarplatsen eftersom jag endast är ett halvt äpple hög med mina 170 cm :-)
Nä kan tänka mig att ett halvplanande skrov inte är så lämpligt om man gillar fart, frågan är dock om inte ett halvplanande skrov fungerar utmärkt om man föredrar lägre farter. Har inte lyckats hitta något om det........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Mer miljötänk gör att törstiga båtar(läs gamla planande med bensindrift) blir svårsålda. Vill komplettera med ett Snipatips; Comet 26. Har överlägna utrymmet i sin storleksklass(30% större invändigt än Saga 27).

8 kp, 0,7-0,8 diesel/distans.

Seglar numera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan du få tag i en Albin 23 tycker jag att det är ett bättre köp. En annan båt är Mini-Max 690. Det tråkiga med drev är att framfarten blir lite vinglig om man  kör i deplecementfart, om man inte har duoprop.

Senast ändrad av excel319 | 26 februari 2008 | 20:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det måste vara europas, kanske en av världens fulaste saker som kan flyta på vatten!. Gräslig!
:) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...