Links 1 Postad 22 Februari , 2008 Köpte en lillsnobben (se bilden) från hjertmans här om dagen. När jag packade upp den märke tag att det inte fanns någon baksida på den (baksidan man inte ser på bilden). Eftersom jag tänkt montera antenner på utliggare från den och dra kablarna innuti så kändes det så klart inte speciellt roligt. Kollade för ett tag sedan med några av dom lokala plåtslagarna om dom hade blank rostfri plåt. Vilket dom inte hade. Var får man tag på det?Det närmaste jag kan komma på för att lösa problemet är att hitta ett rostfritt uppläggningsfat och skära sönder. Men dom brukar ju inte vara spegelblanka.Tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 22 Februari , 2008 Ja just det.. bilden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 22 Februari , 2008 Ifall det inte är för långt borta finns Argona rostfritt i Gbg (Torslanda) mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 22 Februari , 2008 Jag kan vara ute på hal is här men är det inte så att man kan plera upp allt rostfritt till högglans ? /B Senast ändrad av Bosse | 22 februari 2008 | 15:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thar 1 Postad 22 Februari , 2008 Hej, Jag hade samma funderingar om gösstaken på min båt. Det såg trist ut med den öppna baksidan med lanternkabeln synlig. Jag hade tänkt lösa det genom att forma till ett stycke teak och så att säga fylla ut tomrummet på baksidan. Dessutom kan man göra en ursparing längst in så att man får en kanal för kablarna. Teakstycket hade jag tänkt fästa med rostfria skruvar eller limma fast. Nu blev det inte så utan jag bytte hela gösstaken mot en i aluminium, som jag hittade ett bra pris på. Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 22 Februari , 2008 Det kan man säkert. Men jag upplever att det oftast brukar vara en massa djupare repor etc i plåt man köper. Så det skulle nog krävad en del arbete. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 22 Februari , 2008 Nja... Trä är inte aktuellt i mitt fall. Har inget trä någon annan stans på båten och jag håller på att byta ut det mesta mot just rostfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
umer 1 Postad 22 Februari , 2008 hej allt rostfritt går att polera till högglans ju grövre `plåt mera slipning. skaffa plåt med skyddsplats på den är lättast att polera upp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 22 Februari , 2008 En välsorterad plåtslagarfirma har den rostfria plåt du söker som är blank som en spegel. Sitter blå skyddsplast på. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 23 Februari , 2008 Bauhaus har en del plåt både rostfri och aluminium i olika storlekar och mönster. //df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Briggen 1 Postad 23 Februari , 2008 Misstänker att du redan fått svaren du behöver. Rostfri plåt är annars himla enkel att få tag i på skroten, returmarknaden etc. Gamla diskbänkar eller rf plåtar ovan diskbänkar t ex. Som fått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grodyngel 2 Postad 23 Februari , 2008 Clas Ohlsson har rostfri plåt i mindre storlekar i lager. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 23 Februari , 2008 Lär väll ha någon som svetsar fast den också eller tänker du skruva/nita?? Svetsen ska i så fall betas och poleras, men det har säkert den svetskunnige koll på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 25 Februari , 2008 Slutade med att jag bestämde mig för att skruva isär och göra iordning den gamla gösstaken. Ett himla slipande blev det. kommer göra en ny platta för att montera den nya lanternan och en ny platta för att hålla dom nya antennerna. Lite färg på det och det är som nytt.Så nu sitter jag här med en överbliven lillsnobb. Om någon behöver den kan han/hon få köpa den till ett vettigt pris... Senast ändrad av Links | 25 februari 2008 | 08:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser