velum_navia 46 Postad 21 Februari , 2008 Startade denna tråd på långfärdsSnack... Men det var dålig respons, se om det funkar bättre här? Hej på er Ska köpa lite nya böcker till skeppsbibloteket inför sommaren. Sommaren på västkusten 07 regnade bort och varför inte då ha en bra bok att läsa OM det nu skulle regna denna sommaren med. Är det någon som har en bra ide eller läst en bra bok om tex långfärdsegling som man kan inhandla? Ps, sjösatte båten i helgen *L* Senast ändrad av velum_navia | 21 februari 2008 | 23:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 22 Februari , 2008 Tristan Jones, En otrolilg Seglats. mkt bra bok // Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 22 Februari , 2008 kan bara instämma med föregående ock tillägga 100 000 sjömil med suzie 2 gunnar slålbrand är förmodligen den bästa bok jag läst, mer en jäkla rolig bok, blev inte så mycket segling kanske men britt-marie forsell vi älskar att segla (tror det var det den hette) finns iallafall på biblan. ( bägge två ) //peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swede21 0 Postad 22 Februari , 2008 Det finns ett antal böcker om Whitbread olika årgångar, t.ex Med Drum genom eld och vatten och The Card, ett kort i leken bland andra. Jag minns inte övriga titlar men som sagt, det finns flera läsvärda. Borde gå att söka på Adlibris eller Bokus på nätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
x-mannen 1 Postad 23 Februari , 2008 Det finns många bra böcker om segling. Tristan Jones har skrivit fler böcker än en otrolig seglats, tex Is isikte som också var jätte bra. Man behöver inte vara galen men det hjälper med Roger Nilson/ Gurra Krantz. Om intrium båten i Whitbread. Läste just Längtan Till Havet av Heinz Roegner som var underhållande. Naomi James skrev en bra bok om sin segling som var bra. En mycket rolig bok var På kryss med krisen. Tror författeren hette Grönvall eller nått. Skitkul. Den bästa boken är nog ändå Keltiska Ringen av Björn Larsson. Liksom flera av hans böcker. Håller just nu på med Roger Nilsons senste bok Mot stormens öga. Hittils en bra bok. Lars Hässlers Yrke Världsomseglare var också bra. En annan bra bok var Fastnet Stormen av John Rousmaniere. Min fru läste just ut Mot Nordpolen med Ariel IV av Birgitta Boye-F. Hon rekomenderar den. /// J-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velum_navia 46 Postad 25 Februari , 2008 Tack för förslagen gubbar Får kolla runt lite, men alltid roligt om man får lite ideer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 25 Februari , 2008 Resor utan mål : Kap farväl! / Harry Martinson är två klassiker i en bok. Harry var eldare på ångare i många stormar. De bästa böckerna är skrivna av de som haft havet som sin arbetsplats. http://libris.kb.se/hitlist?q=pers:Martinson, Harry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 25 Februari , 2008 Här det rea på lite båtböcker, bla en barnbok om Wasa http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?search_type=global&subject_code=TRLD&PRODUCT_GROUP=B&SORT_ORDER=SO_RANKING_DESC&pt=BIC_TRLD Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velum_navia 46 Postad 25 Februari , 2008 Fan Luffaren, du är ju en guldgruva. Kan man få hångla lite med dig efter en 10-15 öl ;-) Nä skämt å sido, tack för dina förslag. Snart får jag skaffa mig en större båt om jag skall köpa alla böcker inför seglingen 2008 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiboy 1 Postad 26 Februari , 2008 På flykt från ekorrhjulet med kerstin och gunnar stålbrandt är riktigt bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 508 Postad 26 Februari , 2008 Mot strömmen- Jorden runt av Ylva Johansson är en lättläst och trevlig bok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser