Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
bellaragazza

Tillverkningen av Johnson läggs ner

Rekommendera Poster

Kanadensiska Bombardier lägger ner tillverkningen av utombordsmotorer för båtar under varumärket Johnson. Uppger branschtidningen International Boat Industry.

Men det kanske alla redan visste??

Undrar hur det varumärket står sig begagnat nu, jag skulle då inte satsa på det.

Ok det är ju en Evinrude men ett varumärke är ett varumärke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det va ju synd \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-frown.gif\ border=\0\ alt=\Frown\ title=\Frown\ /> Vita motorer som är så snyggt! \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-cry.gif\ border=\0\ alt=\Cry\ title=\Cry\ /> Men men Evinrude finns ju kvar så lite glad kanske man kan va i vart fall...
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter ju lite tråkigt! Alltid ledsamt när märken försvinner...
Har aldrig ägt en Johnson men man känne rju igen dem för deras vita motorer. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haft en jättebra johnson-motor som bara gick och gick trots att jag inte servade den alls (fy på mig).
Den fick följa med min förra båt när jag sålde den.
Nu har vi en Tohatsu 8 Hk på vår gummijolle och planar med oss båda i!
Var väldigt tveksam till en så stor motor då jag har svårt att orka bära den ner i och upp ur jollen själv men har har smält fullständigt med tanke på hur långt man kan komma på kort tid.
Nu kan vi ligga ute i en vik över natten även när jag har jour och jag kan ta mig in på jobbet inom 30 minuter om något akut händer. 

Funderade också på hur begagnad-värdet blir på Johnsonmotorer nu. Glad att vi valde Tohatsu förra sommaren (Gubbens sommarpresent - glad som ett barn) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...