Grodyngel 2 Postad 21 Februari , 2008 Hejsan allihop! Jag och brorsan tänkte dra oss nedåt Askersund på söndag för att kasta efter lite lax. Har ni några tips till oss? Vi kör primärt med kastdobb och tubfluga, men varvar med små wobblers om vi får tråkigt Har någon erfarenhet från området Askersund-Motala och kan tipsa lite? // Grodyngel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 21 Februari , 2008 Mig vetligt så är det inte bra där. Däremot på andra sidan sjön vid Granvik går det bra. Men bäst är det nog vid Stora Lund söder om Hästholmen (vid golfbanan) samt vid Stocklycke vid Omberg straxt norr om Hästholmen. Tubfluga funkar bäst. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grodyngel 2 Postad 21 Februari , 2008 Tackar! Vi var vid Granvik första gången vi var där i december förra året, men fick ingenting.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 24 Februari , 2008 Blev det någon fisk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grodyngel 2 Postad 24 Februari , 2008 Hallojs, nej inte ett skit! Det blåste halv storm och vi såg inte ens en spigg. Vi var vid Granvik igen men nästa gång så satsar vi på hästholmen istället. Det är betydligt längre för oss att åka dit ner och eftersom vi redan var ganska sena så chansade vi på granvik. Det var för all del väldigt skönt att vara ute en hel dag, men det skulle uppskattas att det röck lite i linan då och då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 27 Februari , 2008 En bra regel är att efter nyårsfirandet så fiska på östra sidan den är bättre då. Normala vintrar!!! är det bäst att lägga till. Vad som har hänt i år det är det många som undrar för fisken är borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grodyngel 2 Postad 28 Februari , 2008 Jag tror att det är för varmt i vattnet helt enkelt. Fast jag fick en rapport från Bråviken att ett ett par bekanta till min bror fick havsöring i vart annat kast för drygt två veckor sedan. De flesta under minimigränsen men den största vägde över 6kg. Inte så illa för ett vatten där det annars är tvärdött. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser