netsplit 0 Postad 21 Februari , 2008 Vad bör det vara för utomhustemperatur för bottenmålning av en vanlig plastbåt? (ockelbo b16) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Februari , 2008 Snabbt svar .. Står nog på färgburken !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 21 Februari , 2008 Snabbt svar på snabbt och dåligt svar: Jag vill vänta med att köpa färg tills det är dags för målning, därför undrar jag. Ville bara få ett HUMMMMMM om vad det ska vara för temp ute. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Februari , 2008 ..om du åker till en båtbutik så kan du läsa på burken INNAN du köper färgen !!! -Gud var svårt !?!?!?!?!?! (Finns hemsidor för varje färgtillverkare , läs där !) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Februari , 2008 Hempel uppger på sin hemsida att lägsta temperaturen för all deras produkter är 5 grader, förutom några undantag - dit hör inte bottenfärgerna. http://www.hempel.se/Internet/inesec.nsf/vHEMPELDOC/8ACCFBCF834C70410C256C1400102151?OpenDocument&1Så du kan nog åka och köpa färg direkt - om du bor i södra Sverige. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 21 Februari , 2008 Är ni helt efterblivna? Tack Toaen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Februari , 2008 .. nu låter du som min son 13år . Han vill också få allt serverat utan att själv behöva anstränga sig det minsta ! -Är du också tonåring så är du förlåten ! Lycka till //JCC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 21 Februari , 2008 Det är självklart att jag skulle kunna åka till en butik och kolla vad färgerna behöver för temperatur. ELLER så frågar jag här i forumet och sparar tid, det är väl lite det vi har internet till bland annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Februari , 2008 .. och olika färgsorter/märken kanske har olika temperaturförutsättningar . -Hård färg , självpolerande , ..osv kan också vara avgörande för temp ! ? Helt klart , du är tonåring ! En undran , du som har båt och trailer ..måste du måla botten ?? JAG gör det inte på min båt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 21 Februari , 2008 Nästan rätt, jag är 25. Nej du har helt rätt, båt på trailer behöver inte bottenmålas. Men min vinterförvaras bara på trailern, det blir sjösättning när det inte finns risk för is längre. Jo jag förstår att olika färger har olika temperaturer. Men på ett ungefär så kanske någon vet om det är 5 eller 20 grader Senast ändrad av netsplit | 21 februari 2008 | 12:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Februari , 2008 ..då kan du ta upp båten ett par gång per säsong och högtryckstvätta botten . Sitter det lite extra fast så använder man Hempel gelcoat cleaner,innehåller oxalsyra , bara smeta på med en svamp ,vänta 10minurer , spola av , som nytt !!!!!!!! Du slipper måla ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser