Riba 0 Postad 20 Februari , 2008 Tänkte byta bränsletankgivare på båten undrar om det fungarar att sätta dit en Wema givare ihop med min äldre Vdo mätare. Nån som vet om dom tycker om varann??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 497 Postad 21 Februari , 2008 Tveksamt om det fungerar. Men allt handlar om inom vilket ohm-område de olika instrumenten arbetar. Har du datablad till den gamla mätaren är det bara att jämföra. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jolie1 0 Postad 27 Februari , 2008 Håller på och monterar Wema bränslemätare. Givaren har ett motståndsområde på 0 - 190 ohm med noll ohm för tom tank och 190 ohm vid full tank. Givaren monteras med en i tanken fastskruvad fläns. Det gamla hålet i tanken får inte vara för stort för den nya givaren. Bifogar bild på detaljerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GunnarKV 0 Postad 27 Februari , 2008 Teoretiskt borde det gå, men tveksam. WEMA givaren består av ett antal magnetiska reläer i staven som kopplar in motstånden tom 0 ohm full 180 ohm. Det blir ingen jämn motståndskurva utan språngvisa förändringar. Dessutom gör magnetismen att det blir olika motståndsvärden om magnetklumpen går uppåt eller nedåt. Jag tror att WEMAS instrument har viss kompensation för detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
p3mp 0 Postad 1 Oktober , 2009 Fick du det att funka? har nämligen ungefär samma sak jag ska testa. en äldre vdo mätare med en ny wema givare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 1 Oktober , 2009 Givaren är den samma (standardvärden), skiljer sig enbart på fästet. Senast ändrad av Orris27 | 01 oktober 2009 | 18:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser