Gå till innehåll
lördag 14 december 2024
Gäst Stefan

Bianca 28 - Information önskas!!!

Rekommendera Poster

Gäst Stefan

Jag behöver information om segelbåten Bianca 28. Hur är den att segla, bo i och äga? Finns det några brister med båten? TACKSAM FÖR SNABBA SVAR!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst nicke

det är en ganska liten invändigt för att vara 28 fot men en härlig segel båt framför allt på kryssen. min hade böldpest närjag köpte henne, kolla botten stockar och röstjärn noga på tidiga modeller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Flemming M. Jørgensen

I det danske Bådnyt er der en brugt test af Bianca 28 og de beskriver det som en velsejlende båd men med et meget tyndt og blødt skrog

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ronald malmberg

Hej,har ägt en Bianca 28 sedan i våras och hade första segel semestern i somras.Det stog helt klart att denna båt seglar fantasktiskt och hade inga som helst problem att hänga med betydligt större båtar,tvärtom.Sedan självklart är det en liten båt så lite trångt blir det,(vi är två)framför allt att hänga över pentryt.Men som kompensation är sittbrunnen jättestor till skillnad från andra avsmalande 70-talsbåtar.Så nu blir det sittbrunns kapell.Visst motor buller då ej motorrummet är isolerat.(Kan lätt fixas)Jag måste säga att jag är otroligt nöjd med båten.Mvh Ronald

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...