Terrafobica 68 Postad 18 Februari , 2008 Tänk att man aldrig slutar förvånas över prissättningen på marina produkter. Har en tiohästare som ideligen lyfts av och på gummibåten. Vore lite smidigare med någon form av lyftsele att bära motorn i. Hittade denna på Sea Sea. Priset? Ja 365 spänn för ett par meter syntetband. Men iden var gratis så det blev två biltemaspännband för 24,90 och lite symaskinsjobb. En decimeter vattenslang fick bli bärhandtag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 Februari , 2008 Man betalar inte bara för produkten utan även för idén, produktutvecklingen, materialet, tillverkningen, reklamen, mellanhänder samt butiken vilken skall tillhandahålla produkten. Varför den verkliga materialkostnaden med största sannorlikhet vida understiger din verkliga. Passa dig så du inte blir misstänkt för att ha plagierat produkten. mvh/Niro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 18 Februari , 2008 Priset på en vara bestäms till stor del vad marknaden vill betala. Att knycka en ide och själv tillverka en kopia är inte straffbart. Att Volvo Penta tar hutlöst betalt för sina reservdelar är en annan historia. Vid motorbyte valdes Penta bort för sin reservdelsprispolitik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Februari , 2008 Jag letar och letar, men nej, den finns bara inte. Var ner till båten och tittade, inte där heller. Tvättstugan, just ja, jag tvättar ju idag, nope. Tillbaks till affären och frågade, men de hade inte heller sett den, hakan alltså som jag tappade när jag läste ditt inlägg. Hade det funnits en liten, liten hint om ironi eller kanske en smiley med ett blinkande öga, hade jag föstått. Nu föll det bara platt. plagierad produkt? Hela detta forum dignar av plagierade produkter såsom hemmagjorda torrbollar och annat, det blir mycket att göra om allt ska anmälas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skuff 0 Postad 18 Februari , 2008 Tänk på att man uppfattar saker väldigt OLIKA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 18 Februari , 2008 Hej En decimeter vattensslang!! Hur hänger du vattenspridaren medans du bär? Senast ändrad av bellaragazza | 18 februari 2008 | 19:23 Senast ändrad av bellaragazza | 18 februari 2008 | 19:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simon78 0 Postad 18 Februari , 2008 Anledningen till att de tar så mycket betalt är enkel: För att de kan!Bra bellaragazza att du inte accepterade priset och slantade upp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Februari , 2008 Den däringa hemgjorda lyftselen blev riktigt bra vetja. Jo, nog kan båttillbehörsnasarna ta betalt alltid. Och båtfolk (jag inräknad) står där med mössan i hand och tackar allra ödmjukast när vi betalar 895 kronor plus moms för en spik. Men inget ont som inte har nåt gott med sig, man har ju lärt sig en del på grund av höga priser. Hela inredningen byttes ut förra året och alla dynor sydde jag själv. Blev riktigt, riktigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 18 Februari , 2008 ...men du fick inte någon kred för att du uppfann selen ...?? JA just det det var ju INTE du som kom på just den grejen !!!!!!!! Lite Kina varning nu ,va??? någon annan kommer på en smart sak och vipps så är det kopior ute på marknaden. -Kanske inte främjar upp finnerikedomen precis ! Nu fattar du va ...? ******************* fattar att du låste denna tråd , man ska inte klaga på att andra uppfinner trevliga och nyttiga produkter . Det man hoppas på, är att iden är så bra att folk är villiga att betala för både ide'n , framtida utvecklingar, kanske en patentansökan ,lager, distribition ..osv ! -inget är gratis , och definitionen ''HUTLÖST PRIS'' .. är kanske bara en missuppfattning!?!?! //JCC Med tanke på dit inlägg nedanför , så va inte ''kopian'' det man hakade upp sig på, utan att du gnäller på ett pris du inte har en aning om hur det är framräknat ! Hade du istället glatt förklarat hur man på ett enkelt sätt kunde själv tillverka en hyfsad snarlik produkt , så hade ingen sakt mer än att : - De' va la en go gubbe som kom på de'' Anar du en viss skillnad ? Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 18 februari 2008 | 23:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Februari , 2008 Ville bara i min enfald berätta om ett tips på en billig lösning. Brukar ofta fundera på hur man kan lösa saker som brukar vara dyra, på ett billigt sätt. Lovar att jag inte ska berätta här om andra lösningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser