Lamon 1 Postad 17 Februari , 2008 Hur använder ni den ? Är det bara för att lyssna på rapporter eller tjötas det med kompisar o andra båtar.. Använder ni kanal 72-77 eller L1-L2 mest i eran region ? Själv tycker jag det var väldigt tyst på radion efter en sommar i Stockholms skärgård. //Lamon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 17 Februari , 2008 Jag använder den mest under trollingfiske då det stundtals är mycket prat på radion. Men på ostkusten runt St. Annas skärgård är det stendött på radion på sommaren. En och annan hörs på kanal 16. Kanal 72 används av fiskare och 77 av båtklubbar häromkring. (Vättern) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 17 Februari , 2008 Har min ICOM inställd på att scanna ovanstående kanaler. Inte är det nå mycke trafik inte. :-) Lyssnar mest på sjöväderrapporterna och sen lite när vi går i konvoj till Finland och under stugsistaköret från Umeå centrum ut till UMS i Simphamn. Mest en säkerhetsgrej! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser