Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
thundergod

Rejäla prissänkningar på Garmin?

Rekommendera Poster

Jag har noterat åtminstone Seasea har sänkt priserna rejält på Garmin sista tiden. De modeller jag är intresserad av 420S eller 525S har sjunkit drygt 2000:- på kort tid. Någon som vet om det är nya modeller på g eller bara almänt Priskrig?

Även tacksam för erfarenheter av båda ovanstående modeller? Är 525S värd 5000:- mer? för den större skärmen? Nästan dubbla priset för 1. har även kollat 520S men den går bort tycker jag för dålig upplösning men framförallt mycket sämre betraktningsvinkel än de övriga upplevde jag det som.

Senast ändrad av thundergod | 17 februari 2008 | 10:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det bero på att man kan handla var som helst i världen numera tackvare Internet så då fungerar konkurensen på något i varje fall.

Bara en fundering om det kan vara en av anledningarna !!??

/Kenny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har oxå varit intresserad av en 420s men bestämde mig för att köpa en vanlig 420(förra året), gjorde det valet av att skärmen blir riktigt liten om man ska köra delad skärm. Mitt tips är 420 ekolod separat:D.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anledningen till att jag vill ha ekolod är mest djup och vattentemp. kommer inte ha själva ekolodsbilden framme spec ofta. Hur tycker du 420 funkar med bara plotterbilden? När jag har tittat på den i affärer tycker jag den ser helt ok ut trots relativt liten skärm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är själv på väg att köpa plotter snart och har också spanat in 420. Kan någon skönja prisförändringar nedåt på andra fabrikat också!? MAO skall man vänta ett litet tag till??

//Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilden är som sagt ganska liten men helt ok, fungerar iaf kanon till mitt ändamål :D. Mén ett sjökort måste man alltid ha ändå:P lita aldrig helt på GPS:en:D/Benny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De marina GPS,erna måste ju för guds skull någon gång börja dala i pris.  Snart har ju varenda människa en GPS i sin bil eller mobiltelefon.  Fasar för den dagen då folk börjar navigera efter sina mobiler bara för att båtplottern kostar för mycket \Wink\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer plocka hem en 525s från Usa i vår. Har en kompis som flyger över då och då.

Ser ingen anledning att betala nästan det dubbla för ett plotter i Sverige.

Om det skulle bli något garantifel får väl min vän ta med sig plottret tillbaka nästa vända.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, personligen tycker jag inte att det är den extra tummen som gör skillnaden, utan den fördubblade upplösningen. Fast jag tvekar också på om det är värt pengarna. Jag håller just på att köpa båt, och jag har aldrig haft någon tidigare. Kanske är det ändå så att man bara vill ha en grov överblick, men kan ju inte detaljstudera skärmen så som man gör med en laptop vid skrivbordet, och i så fall är kanske upplösningen inte så viktig??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja... Jag har oxå läst 100-tals timmar om vilken som är bäst och vad man skall se osv.. Jag har tagit förarbevis nyligen och fått min stolta sigill i mitt passliknande bevis.. Där fick vi lära oss att navigera med bestick på papperskort med dess märken och dyl..  Mitt val blir då enkelt.. Lowrance sjökortsplotter har knivskarpa kort, även om upplösningen är lika Garmins..och dessutom har man papperskorten som liknar den grafik plottern har. Man kan även koppla till flödesmätare och annat lull lull om man vill..

tips för samma peng..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=156370

Lowrance 5300CI

Jag beställde i Höstas men har ej hämtat ut den änn.. ser nu att den sjunkit 1000:- sen i höstas och jag fick även mässrabatt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Båtvänner!

Köpte en 420s från usa inför förra säsongen och har varit helnöjd med den än så länge.

Med delad skärm blir den lite liten men räcker gott och väl för mina behov. Och precis som någon annan sa så är det aldrig fel med lite gammaldags navigationskunskap. Hade inte betalat de extra tusenlapparna för en tum. Tilläggas kan ju att det blir jäkligt mkt billigare och ta in den från staterna men det vet ju alla vid det här laget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...