swedma2 0 Postad 16 Februari , 2008 Hej alla kunniga! Jag fantiserar om att segla jorden runt, finns det någon vettig motorseglare alt segelbåt med pilot house för under 800.000 som skull ekunna göra jobbet? Varför motorseglare? Vill ha komfort och vill absolut ha pilot house. Kom gärna med förslag på båt Tackar //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppea 0 Postad 21 Februari , 2008 En båt som min, lagom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppea 0 Postad 21 Februari , 2008 Vad du ska tänka på det är att ta en båt son ha lykor med aluminium ram, för min det är gummi och jag ska byta men priset är högt. Det är glas så ska jag göra special bestälning. Det är varm också då vill jag ha en öppning direct till pop däck för att gå in och ut snabare om det behövs, det blir en ventilation till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppea 0 Postad 21 Februari , 2008 http://www.allerleiboote.de/biete/ansicht.php?bootsid=630 kolla där det är i tyskland jag tror att du kan få det biligare, du måste titta gågran på däcket, det kan vara fel, så kan du gå ner till 50000¤, med 300.000 kr kvar du kan fixa det som ett lyx båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 22 Februari , 2008 Loftis hade en tråd i samma ämne. klicka här //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 22 Februari , 2008 Liknande trådar om just mogtorseglare/däcksalongsbåtar pågår just nu på både sailguide.com och fendern.se. Här har jag klippt ur mitt svar från tråden på Sailguide: Förslag litet rakt up moch ner ur minnet som går att hitta i europa, utan rangordning, seglar hyggligt och alla är begagnade under 1 mille. Dock inte styrhytt i defintionen att den står på däck, snarare däcksalong. Westerly Riviera 35 Westerly Vulcan Moody Eclipse 33 och möjligen 38 Moody 42 ketch (min sort) Endurance 35, 37 Colvic Victor Trident Voyager Colvic Countess Reinke Euro, 10M, 10S, 11M Fjord 33 MS Southerly 95, 100, 105 och 115 Seastream 34 Wrighton Bi-loup Oyster 37 Wauquiez Är du inne på riktig styrhytt a´ la traditionella Nauticat finns dessa som nog tål långsegling men kryssar med motorn igång: Fisher 30, 34 och möjligen 37 Rogger Covic Watson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppea 0 Postad 22 Februari , 2008 Jag har välja en lånsam båt, men för en långsegling jag prioritera komfort. Sedan jag vill seglar i canada, scotland, shetland, jag har 53 år är redan har varit i varma soleil, madera, azores, caraibien etc... Fort mycket turister för mig, så jag vill vara i fred och kolla på kalt climat med varm båt i stället. En dag om jag byta idé då ska jag ta en snabb båt, jag hade forut en Sun Fast 41 ( Jeanneau France) och det var perfect där botta. Men nu utan equipage jag tror att det skulle vara för tuff. När vi blir gammal vi säjer ofta i Frankrike att en dåligt säng är altid bättre än en bra koj. Att ha salt i ögorna till att inte ser flera dagar i rad, nej nej aldrig mer för mig, men jag förstå de som vill prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser