Henke92 0 Postad 16 Februari , 2008 Tjena, jo min frågan till er är följande, OM knutbälgen skulle gå sönder , dvs gummit spricker och det börjar läcka in vatten. sjunker båten JA eller NEJ ? har fått höra en massa om att det ska vara tätt så de inte kommer in vatten i båten, och jag förstår ju samtidigt att de inte är nyttigt för knutar o stödlager osv att gå i vatten. Men min frågan är om båten sjunker eller inte, kankse de varierar vad det är för motor strut ? När jag plockade av mitt drev insåg jag att det gått i vatten rättså snabbt, men bara defekta stödlager vad jag kunnat förstå.. och den har inte varit sjunken heller ? (vad jag vet). Altså, vad är det som händer är det jag vill ha svar på. Och gärna bara av er som absolut VET säkert! . Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 16 Februari , 2008 JA.. det kommer in vatten i båten om din knutbälg är trasig , inta så det forsar in men det smyger vattnet in . Sitter en packboxs ivägen för at förhindra att vattnet fotrsätter vidare in i båten !!! Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 16 februari 2008 | 01:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 16 Februari , 2008 Egentligen skall jag inte skriva eftersom du bara vill ha svar från av er som absolut VET säkert Det enda man har ett absolut säkert svar på är att vi alla kommer att dö. Men det var inte du ville ha ett absolut säkert svar på. Sanningar är alltid relativa. Därför kommer jag att redovisa mina rekvisit för en sanning! Eftersom du redan plockat isär din trumpet (struten), vet du ocskå hur denna är uppbyggd. Packboxar håller i vanliga fall vattnet på en sida. Men de kan läcka och då sipprar det in vatten, helt logiskt. Detta gäller alla tumpeter som ligger under vattenytan. Med andra ord, ifall fan är lös. Din bälg läcker, packboxen likaså. Du inte ser till din båt med jämna mellanrum. Inte har en lämspump med atomatsstart. Ingen annan reagerar på att din båts akter sätter sig. Ifall de nu redovisade rekvisiten uppfyllts. Ja, din båt sjunker. Men hur lång tid det tar för ex en droppe/s att sänka din båt är lika osäkert som att exakt veta vår livslängd. Helt klart är att båten kommer att sjunka! Montera in en elektrisk länspump med automatstart. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser