Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
MrFxcoupe

Bayliner 2155 med OMC 3.0 130hk

Rekommendera Poster

Hej där ute. Har någon erfarenhet av Bayliner 2155 Ciera Sunbrige med OMC 3.0L 130hk motor. Dom flesta jag sett har haft V8 eller V6. Orkar verkligen en 3liters maskin med en sådan båt? Har hittat en båt som är väldigt fin i skicket och priset är helt OK men jag är tveksam över motorn. Hoppas på svar. MVH Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du tveksam så tycker jag nog du bör provköra båten. Jag misstänker att det inte är allt för många veckor bort till sjösättningen för den (och om den ligger på trailer så är det väll inga jätte problem?). Dock så låter 130 kusar aningen smått för den båten, men som sagt testa. Jag skulle däremot sattsat på en med Merc 4,3 v6 eller 5,0-5,7 v8, då vet du att motorn pallar även med lite folk ombord.
Lycka till!
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har haft en 2155:a med VP 151C, dvs 146 hkr. Med upp till 4 pers i båten gick det hur fint som helst, maxade ca 28 knop och marchade på ca 20 med bra bränsleekonomi, ca 1.2l/d. Med mer folk i båten får den ju jobba hårdare för att komma i plan plan och därmed mindre ekonomiskt åkande. Trimplanen gjorde stor nytta även vid lägre hastighet då båten hade tendens att vobbla i låg fart. Provkör gärna innan köp och lycka till.

//Mava

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...