Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
BMoon

AQ100-drev - Byta packbox till växelreglage

Rekommendera Poster

Ska byta packboxen till växelaxlen som går in i drevet. Är dock lite osäker på hur packboxen ska in respektive ut. Ska man pilla ut den med axeln kvar så som det ser ut på bilden eller ska man plocka isär och ta bort axeln på något vis? Någon om vet?

post-20309-1394235342,8636_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag ville plockad ur axeln. Det kan sitta en packbox på andra sidan också.

JonB

PS jag renoverar också en gammal Selco 18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollat på sprängskissen och grunnat lite. Tror man får pila loss packboxen med axeln kvar, frågan är bara hur?

Fattar inte hur själv lilla huset är ihopsatt. Antingen är det pressat eller möjligen gängat...

Hjälp!

post-20309-1394235349,8149_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! Är ingen 100 drevsexpert men håller också på att byta packningar på mitt drev inför sommaren. Den packning som jag bytte på växelarmen har beteckningen nr 55 på marinepartseuropes sprängskiss. Den pilllade jag upp med ett vasst dorn tills jag fått upp den så pass att jag kunde få grepp och dra upp den med mycket spetsig tång. Visserligen fick jag ha sönder den gamla packningen under processen men den skulle ju ändå bytas. Den nya pressades på plats med hjälp av ett rör med rätt dimension. Om detta är rätt tillvägagångssätt eller ej vet jag inte men ingen åverkan på axeln eller den nya packboxen gjordes så jag ser inte att det kunnat gå galet.

Hälsningar C. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej de lättaste sättet är borra ett litet hål i packboxen o sedan skruva en typ träskruv i hålet då kommer boxen smygande upp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...